سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از فرسایش خاک با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه

شش دستگاه کارنده به کشاورزان برتر ایرانشهری واگذار شد، دستگاهی که از فرسایش آبی و بادی جلوگیری کرده و سبب حاصلخیزی خاک، میشود.

 مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شش دستگاه کارنده به کشاورزان برتر این شهرستان واگذار شد.

مجید فیاضی افزود: برای خرید این تعداد دستگاه بالغ بر ١٢ میلیارد ریال پرداخت شده که ٣٠ درصد آن را وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: دستگاه کشت مستقیم در وضعیت کاری بدون شخم و شخم خورده کاربرد دارد، این دستگاه با قرار دادن بقایای گیاهی در سطح خاک از افزایش آبی و بادی جلوگیری کرده و باعث حاصلخیزی خاک، پایداری تولید و حفظ رطوبت میشود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بذرکار کشت مستقیم برای کشت تمامی انواع بذور به صورت خطی و ردیفی با دقت کاشت بالا مورد استفاده قرار گرفته و قابل تنظیم بودن مقدار بذر برای کشت و امکان قرار دادن کود مورد نیازدر جوار بذرکاشته شده به وسیله این ماشین فراهم می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایرانشهر هم گفت: استفاده از دستگاه‌های مکانیزه و روی آوردن به کشاورزی صنعتی باعث رونق تولید در واحد سطح می‌شود.

شه بخش افزود: ایرانشهر با داشتن حدود ٢٠ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح است که توجه بیشتر به این بخش می‌تواند زمینه اشتغال و خودکفایی در منطقه را فراهم کند.

 

برچسب ها: کشاورزی ، مکانیزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.