سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش وزارت علوم:

آموزش هدفمند از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است/ حذف ۱۱۰۰ کد رشته از دفترچه کنکور

عموعابدینی گفت: آموزش هدفمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم است و در طرح آمایش هیچ دانشگاهی حذف نمی‌شود و فقط ساماندهی می‌شوند.

عمو عابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه صف اول گفت: آموزش هدفمند یکی از مهم‌ترین اولویت های وزارت علوم بوده است. در همین راستا ما در تلاشیم تا دانشجویان را باتوجه به شغل‌های موجود کشور آموزش دهیم همچنین در ‌پروژه‌ها و تحقیقات نوآوری داشته باشیم.

وی افزود: مقطع کاردانی، کارشناسی و ارشد آموزش محور است در همین راستا ۱۵ واحد را به کارآموزی و کارورزی اختصاص داده‌ایم. در ۸ درس نیز صنعت را آموزش می‌دهیم.

او ادامه داد: دانشگاه تهران ۳ واحد را به کارورزی و کار آموزی اختصاص داده است. در حال حاضر آموزش مهارت محور و هدفمند اجرایی شده است.

عمو عابدینی گفت: برخی از دانشگاه‌ها با صنعت‌های مختلف همچون خودروسازی تفاهم نامه‌ای امضا کردند تا دانشجویان کنار درس خود در صنعت شاغل و بیمه شود. همچنین حقوق پایه را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر در شرایط خاص می‌توانند از ابتدای قبولی شاغل شوند. همچنین رتبه‌های زیر ۲۰۰ که علوم پایه و برخی از رشته‌های انسانی را انتخاب رشته کنند و کیفیت دانش را ادامه دهند تا دکتری بورسیه می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود:در برنامه هفتم برای تقویت آموزش مهارت محور باید بندهایی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حوزه هوش مصنوعی  و علوم جدید برای توسعه نیاز به سرمایه ملی داریم.

عمو عابدینی گفت: دانش آموزانی که مدال المپیاد دارند می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و در رشته‌های خاص نیز تحصیل کنند.

وی افزود: در بحث آمایش آموزش عالی در جهان کیفیت تحصیلی افزایش می‌یابد. در ایران نیز ما چنین کاری می‌کنیم متاسفانه در ابتدا باعث نارضایتی شده بود که در همین راستا ما مدلی را انجام دادیم که باعث رضایت شد. ما در استان‌ها ۱۱۰۰ کد رشته را خاموش کرده‌ایم که بسیاری از این رشته‌ها متقاضی نداشت. 

وی افزود: در خصوص خاموش شدن کد رشته‌ها چند ماموریت اصلی داریم. ۱. ساماندهی(ادغام شوند)،۲. ایجاد رشته اشتغال۳. تغییر و تحول بنیادین.

او ادامه داد: در طرح آمایش هیچ دانشگاهی حذف نمی‌شود و فقط ساماندهی می‌شوند. 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.