سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش‌های پاییز و زمستان نرمال و بیش از نرمال خواهد بود

هواشناسی خراسان جنوبی برای اواسط فصل پاییز تا اواسط زمستان بارش‌های نرمال و بیش از نرمال برای استان پیش بینی کرد.

نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان از اول سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۷۹.۱ میلیمتر بوده، گفت: این مقدار باران نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد و نسبت به پارسال ۱۷ درصد کاهش داشته و  حدود ۷۰ درصد از بارش سال آبی (۱۱۳.۴ میلیمتر)  تأمین شده است.  

او با بیان اینکه در این مدت بیشترین بارش استان در قاین با ۱۱۶.۶ میلیمتر و کمترین بارش در نهبندان با ۴۳.۹ میلیمتر ثبت شده، افزود: در بیرجند هم ۹۷ میلیمتر بارش ثبت شده و این درحالیست که میزان حجم بارش در پاییز و بهار در بیرجند کمتر از نرمال و در زمستان بارش‌ها نرمال گزارش شد.

نخعی از بارش‌های نرمال و بیش از نرمال  از نیمه آبان تا نیمه بهمن امسال در استان خبرداد و عنوان کرد: براساس پیش بینی فصلی از نیمه آبان تا نیمه آذر به جز طبس در سایر مناطق حدود ۵ تا ۱۰ میلیمتر باران بیش از نرمال و از نیمه آذر تا نیمه دی در شهر‌های قاین، حاجی آباد، بیرجند و درمیان حدود ۵ تا ۱۰ میلیمتر بارش‌ها بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه از نیمه دی تا نیمه بهمن هم تمام استان بارش‌های نرمالی خواهند داشت، اظهار کرد: دمای هوا هم تا آبان حدود یک تا دو درجه در استان بیشتر از نرمال بوده و هوا گرمتر خواهد بود.  

او تصریح کرد: به لحاظ دمایی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان دما حدود یک تا دو درجه و از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر در شهر‌های حاجی آباد و درمیان حدود نیم تا یک درجه بیش از نرمال و بقیه مناطق استان نرمال پیش بینی می‌شود.

نخعی گفت: از نیمه آذر تا نیمه دی دما در حد نرمال و از نیمه دی تا نیمه بهمن هم حدود نیم تا یک درجه دما در استان بیش از نرمال خواهد بود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.