سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در میاندوآب

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: با توجه به توزیع دو تن بذر کلزا در بین کشاورزان منطقه، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

رضا مقدم معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در حاشیه بازدید از مزارع در حال کشت کلزا در میاندوآب، گفت: تاکنون با ۱۲۷ نفر از زارعین در شهرستان میاندوآب در سطح بالغ بر ۶۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ هکتار محصول کلزا در این شهرستان کشت شده، افزود: با توجه به توزیع میزان دو تن بذر کلزا در بین کشاورزان منطقه، پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت کلزا نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا از ۱۵ شهریورماه در این شهرستان میاندوآب شروع شده و تا ۵ مهرماه ادامه دارد، گفت: سال گذشته ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی در میاندوآب با تولید ۸۵۷ تن به محصول کلزا اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت این محصول بیش از دوبرابر افزایش یابد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: باتوجه به راهبردی بودن محصول کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات روغن، توسعه و ترویج کشت این محصول راهبردی در اولویت قرار دارد.

مقدم با بیان اینکه کلزا باعث بهبود بافت و ساختمان خاک و در نتیجه افزایش عملکرد محصول بعد از آن نیز می‌شود، افزود: کلزاکاران نیز از حمایت‌های تسهیلاتی، کود‌های ریزمغذی، امکان خرید تضمینی محصول تولیدی، نظارت مستمر بر مزارع و آموزش در زمینه کاشت، تغذیه اصولی، کنترل آفات و بیماری‌ها و برداشت محصول برخوردار می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.