سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیلی‌ها در سوگ پیامبر اکرم (ص) در خیابان‌ها عزاداری کردند

مردم اردبیل از اولین ساعات روز ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به خیابان‌ها آمده و به عزاداری پرداختند.

دستجات عزاداری مردمی نیرو‌های مسلح، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از صبح روز ۲۸ صفر در کوچه‌ها و خیابان‌های اردبیل به راه افتاده و در سوگ از دست دادن پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) بر سر و سینه زدند.

دستجات عزاداری نیرو‌های مسلح از امروز صبح در خیابان‌ها حضور دارند و با مداحی و سرودن شعر در رسای حضرت محمد (ص) و نوه گرامی‌اش امام حسن مجتبی (ع) عزاداری می‌کنند.

همچنین دستجات عزاداری مردمی با حضور در پیاده‌راه عالی‌قاپو عزاداری کرده و با طی مسیری بر سر و سینه زدند.

مراسم سوگواری روز ۲۸ ماه صفر همچون مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و مردم شهرستان‌های مختلف اردبیل با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محلات در حال عزاداری هستند.

مراسم سوگواری حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر خدا امروز تا اذان ظهر در اردبیل و سایر شهرستان‌ها این استان برگزاری می‌شود و در کنار عزاداری، مردم اردبیل طبق سنت دیرینه نذورات و بسته‌های فرهنگی را در این مراسم توزیع می‌کنند.

عزاداری ایام پایانی ماه صفر به ویژه سالروز رحلت جانسوز پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با شور و حرارت خاص در اردبیل برگزار شده و در هر کوی و برزن شاهد عزاداری، پخش نذورات و احسان و برگزاری مراسم روضه‌های خانگی هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.