سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث بیمارستان‌های هزار تختخوابی و نجف زاده اردبیل در اولویت است

فرماندار اردبیل گفت: تسریع در احداث بیمارستان هزار تختخوابی و بیمارستان نجف زاده اردبیل در اولویت نیاز‌های درمانی مرکز استان است.

سید محمد اعتماد اعجازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقق رویکرد‌های دولت در شهرستان اردبیل از جمله مبارزه با فساد، اصلاح بستر‌های فساد، توزیع عادلانه امکانات، پیگیری‌ها و اقدامات براساس مسئله محوری اولویت اساسی قرار گرفته و همچنین گفتمان استاندار اردبیل مبنی بر شاخص محوری هم در شهرستان مبنای کار قرار گرفته است.

او افزود: در طول بیش از ۱۹ ماه فعالیت به عنوان فرماندار اردبیل در حوزه‌های مختلف اقداماتی انجام شده است و در طول این مدت ۴۷ انتصاب از معاونین فرمانداری و بخشداری تا مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان انجام شده است.

فرماندار اردبیل اظهار داشت: به مدیران هم تاکید شده اقدامات و توزیع اعتبارات براساس اولویت بندی و شاخص محوری باشد نه براساس ارتباطات و اشخاص محوری و در این راستا مدیران باید اهتمام ویژه داشته باشند.

اعتماد اعجازی گفت: تکمیل ۲۲ مدرسه در قالب ۱۱۹ کلاس درس در شهرستان اردبیل در دستور کار است که فضای این مدارس ۱۵ هزار متر مربع خواهد بود.

او افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم تعهد کرده تا پایان سال ۱۴۰۳ به تعداد ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان اردبیل احداث کنند که همت و تلاش این مجمع و خیران قابل تقدیر و قدردانی است.

فرماندار اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در شهرستان اردبیل توسعه فضا‌های آموزشی است و در سفر رئیس جمهور به اردبیل درخواست احداث ۴۰۰ کلاس درس را از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد تا این مسئله مهم تحقق یابد و باید حداقل هزار کلاس درس در شهرستان ایجاد شود تا به شرایط مناسبی از حیث فضای آموزشی برسیم.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: تالار شهر اردبیل بعد از سال‌ها رکود و بلاتکلیفی در این دولت در حال تکمیل شدن است.

او افزود: مجموعه ورزشی علی دایی که هم نیاز به بازسازی جدی دارد با تامین اعتبارات درحال بازسازی است و درصدد هستیم در سفر رئیس جمهور به اردبیل اعتبارات ویژه‌ای برای بازسازی این ورزشگاه جذب کنیم.

فرماندار اردبیل از ساماندهی بازار پنبه فروشان و سرای زنجیرلو و برنج فروشان خبرداد و گفت: بعد از سال‌ها عملیات اجرایی ساماندهی این مجموعه‌ها آغاز شده است.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: بعد از سال‌ها مشکلات بیمارستان وقفی باتمان قلینج اردبیل رفع شده و زمین معوض این مجموعه از طریق شهرداری مسترد می‌شود و همچنین عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی و بیمارستان نجف زاده اردبیل هم پیشرفت خوبی داشته است.

او افزود: در حالی که در سال ۱۴۰۰، ۸کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان اردبیل آسفالت و یا بهسازی روکش شده بود، ولی در این مدت دو سال گذشته ۱۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی در شهرستان اردبیل آسفالت و بهسازی شده است و در۳۷روستای شهرستان هم طرح هادی اجرا شده است.

فرماندار اردبیل گفت: پنج مسئله و مطالبه روستاییان شامل راه روستایی و طرح هادی و آب شرب و آب کشاورزی و ارتباطات مخابراتی بررسی و اولویت بندی شده است و در این راستا اعتبارات لازم اختصاص یافته و می‌یابد تا این مطالبات تحقق یابد.

اعتماد اعجازی گفت:مشکلات آب شرب روستا‌های خیارک و شهر ثمرین و روستا‌های اطراف در حال برطرف شدن است.

او افزود: حدود ۱۰۰ روستای شهرستان با تنش آب روبرو هستند که مشکل اصلی آن‌ها تامین آب از منابع پایدار بوده برنامه ریزی لازم برای حل این تنش آب و تامین آب پایدار از سایر حوزه‌ها انجام شده است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در افق ۱۴۲۵ برای تامین آب شرب اردبیل ۹۲ونیم میلیون متر مکعب آب نیاز است که با جذب اعتبارات و تامین آب از رود‌های مختلف به این امر باید دست یابیم.

اعتماد اعجازی بااشاره به افت آب‌های زیرزمینی دشت اردبیل و کشاورزی سنتی در گذشته و کمبود نزولات آسمانی و برداشت‌های غیرمجاز گفت: با جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و توسعه آبیاری نوین و منابع آب پایدار و مدیریت بهینه درصدد مقابله با بحران آب در اردبیل هستیم و همچنین تغییر الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات که زیاد آب می‌برد مبنای کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: در کارخانه‌ها و واحد‌های بزرگ از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی و کارخانه اسفنجی استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب انجام می‌شود تا در مدیریت آب صرفه جویی شود.

فرماندار اردبیل گفت: در حوزه گردشگری در هتل پنج ستاره در اردبیل در این دولت ایجاد شده است و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران سالم و موفق در حوزه گردشگری در شهرستان وجود دارد.

اعتماد اعجازی گفت: راه اندازی پل معلق شیشه‌ای هیر تحول اقتصادی و گردشگری این منطقه و اردبیل را به دنبال داشته و یکی از سرمایه گذاری‌های موفق در استان است.

او از ساماندهی مسیر اردبیل به سردابه با اعتبار ۷ میلیارد تومان خبرداد و گفت: این منطقه هم می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود و برنامه ریزی لازم جهت تدوین طرح گردشگری سردابه در دست اقدام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.