سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در سال تحصیلی پیش رو با کمبود فضای آموزشی مواجه است که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

علی اسماعیلی با بیان اینکه زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه است گفت: در کل استان قریب به ۵.۹ مترمربع سرانه فضای آموزشی داریم که این آمار در شهرها پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در شهرستان ابهر این سرانه فضای آموزشی ۴.۳ مترمربع است که برای دو یا سه سال آینده افزایش سرانه فضای آموزشی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: امسال بر اساس تعداد ثبت‌نامی ها ۲۲۹ هزار دانش‌آموز در این استان راهی مدارس می‌شوند و تعداد مدارس نیز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ باب است.

وی با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی ۱۱۷ هزار و ۲۳۴ دانش‌آموز با ۹۹ درصد، در مقطع متوسطه اول ۴۴ هزار و ۳۰۶ دانش‌آموز با ۸۳ درصد و در مقطع متوسطه دوم نیز ۳۱ هزار و ۵۶۴ دانش‌آموز با ۸۴ درصد در مدارس استان ثبت‌نام کرده‌اند.

اسماعیلی گفت: همچنین درصد ثبت‌نامی‌ها در مقطع اول ابتدایی ۹۸ درصد، پایه هفتم ۸۹ درصد و در پایه دهم نیز ۱۰ درصد است که البته این میزان ثبت‌نامی تا پایان شهریور و بازگشایی مدارس افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی استان زنجان مقام اول را در میزان پوشش در کشور دارد، اضافه کرد: در خصوص مهار بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه نیز از ۹ هزار نفر به کمتر از ۲ هزار نفر رسیده‌ایم که این آمار بسیار ارزشمندی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در بحث خروجی پایه دوازدهم استان زنجان قبلا رتبه ۲۱ را داشتیم، افزود: امسال رتبه استان در این بخش به ۱۱ کشوری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در حوزه سوادآموزی نیز استان با ارتقای رتبه از جایگاه سیزدهم به پنجم رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.