سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش تل‌آویو برای توافق تامین گندم با باکو و تاشکند

یکی از رسانه‌های محلی جمهوری آذربایجان فاش کرد رژیم صهیونیستی در تلاش است که برای تامین گندم با باکو و تاشکند متحد شود.

یک رسانه محلی در باکو فاش کرد رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان و ازبکستان قرارداد غله امضا کرده است تا اولین اتحاد منطقه‌ای در نوع خود را تشکیل دهد.

به گزارش ریپورت، رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند، این توافق تمام نیاز‌های گندم رژیم صهیونیستی را در پس زمینه بحران جهانی غذا و جنگ جاری در اوکراین تضمین می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، این قرارداد درازمدت است و به دلیل تمایل این رژیم به تنوع بخشیدن به منابع گندم خود، این توافق ایجاد شده است.

رژیم صهیونیستی سالانه بیش از ۹۰ درصد گندم مصرفی خود را بیشتر برای خوراک دام وارد می‌کند. جنگ در اوکراین و حتی پیش از آن، پیامد‌های اقتصادی COVID-۱۹، واردات کالا‌ها را برای این رژیم بسیار دشوارتر کرده بود که منجر به افزایش شدید قیمت کالا‌ها شده است.

از سویی به ادعای رسانه‌های صهیونیست جمهوری آذربایجان و ازبکستان در ازای گندم، فناوری‌های مرتبط با حوزه کشاورزی را از رژیم‌صهیونیستی دریافت خواهند کرد.

آوی دیچتر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی مدعی شد: به عنوان بخشی از چشم انداز ما برای امنیت غذایی امروز ما در حال برداشتن گام مهم دیگری در جهت ارائه محصولات کشاورزی هستیم که بیشتر آن‌ها در اسرائیل تولید نمی‌شوند. در این دوره از عدم قطعیت جهانی (در حوزه غلات) بسیاری از کشور‌ها علاقه‌مند به همکاری با ما بر اساس منافع مشترک هستند. ما به ایجاد مشارکت‌های بیشتر بین اسرائیل و سایر کشور‌ها ادامه خواهیم داد.

طبق گزارش سازمان ملل، تا سال ۲۰۵۰ حدود دو میلیارد نفر در جهان از گرسنگی رنج خواهند برد. این امر از جمله به دلیل تغییرات آب و هوایی و کاهش تولید گندم در حالی که جنگ بین روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد، خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.