سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی زیر کشت ذرت رفت

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای قرار گرفته که پیش بینی می‌شود، بیش از ۳۶۰ هزار تن ذرت از آن‌ها برداشت شود.

مهدیه فلاح مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش بینی می‌شود ۳۵۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع استان در سال جاری برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال زارعان استان هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص داده‌اند، افزود: طبق برآورد‌های انجام شده امسال ۱۲ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: عملکرد تولید ذرت دانه‌ای در هر هکتار از مزارع استان به طور میانگین ۱۲تن و ذرت علوفه‌ای ۶۵ تن است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و نقده از عمده مراکز تولید ذرت دانه‌ای و شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد، نقده، سلماس و پلدشت از عمده شهرستان‌های تولید کننده ذرت علوفه‌ای در استان هستند.

فلاح اجرای طرح‌های مرتبط با ذرت را کشت مستقیم توام با جایگزینی ارقام میان رس و زود رس، استفاده از لوله تیپ برای آبیاری، کشت نشائی ذرت، کشت ۲ ردیف روی پشته همراه با لوله تیپ و اجرای طرح تغذیه متعادل ذرت، توسعه کشت در شمال استان و خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه برشمرد.

به گفته وی، در سال جاری برای اولین بار تولید بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۴در شمال استان (پلدشت) در سطح ۸۶ هکتار و رقم BC ۶۷۸ در جنوب استان (نقده) در سطح ۱۴.۶هکتار به اجرا درآمده و با توجه به اهمیت تولید بذر هیبرید و استقبال کشاورزان منطقه پیش بینی می‌شود در سال‌های آتی سطح و میزان تولید این بذور در استان افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.