سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد

افزایش آمار مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان

آقای زیتونی از افزایش آمار مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در روزهای اخیر خبر داد.

زیتونی مدیر پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با پایان فصل تابستان و شروع پاییز بیماری آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند و افراد مختلفی را درگیر خود می‌کند و در روزهای اخیر شمار مراجعه بیماران با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان افزایش یافته است.

او با بیان اینکه پس از دریافت واکسن آنفولانزا چهار هفته طول می‌کشد تا سطح ایمنی افراد به حدی برسد که قابلیت پیشگیری از بیماری را داشته باشد تاکید کرد بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا شهریور ماه است.

این مسئول به افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند توصیه کرد حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

شست و شوی مرتب و درست دست ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بهترین راه پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا است.

آنفلوانزا یک بیماری عفونی است که سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث ایجاد بیماری خفیف تا شدید و حتی در برخی موارد منجر به مرگ شود.

کارشناسان حوزه بهداشت همچنین از شیوع سویه جدید کرونا در هشت کشور جهان خبر داده اند اما بنا بر تازه ترین آمارها این ویروس در ایران مشاهده نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.