سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن بیش از ۳۷۹ هزار راس دام سبک و سنگین در چرام

رئیس اداره دامپزشکی چرام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۷۹ هزار رأس دام و طیور علیه بیماری‌هایی مانند طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شاربن، آبله و تب برفکی واکسینه شد.

 امیرعلی احمدی مطلق با اشاره به وضعیت شهرستان چرام در بخش دام و طیور افزود: شهرستان چرام از قطب‌های پرورش دام و طیور و حتی در سال‌های اخیر پرورش آبزیان بوده که وظیفه حفظ و صیانت از این سرمایه‌های ملی بر عهده دامپزشکی است.
 
احمدی مطلق گفت: این شهرستان دارای ۲۰۰ هزار راس دام سبک، قریب به دو هزار راس دام سنگین و ۶۵ هزار قطعه طیور بومی است که هر ساله بر اساس برنامه‌های زمانبندی، کار واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دامی شهرستان با همت کارکنان بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی دامپزشکی صورت می‌پذیرد.
 
وی با اشاره به آمار عملکرد اداره دامپزشکی شهرستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳۱۹ هزار رأس دام سنگین علیه بیماری‌هایی مانند طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شاربن، آبله و تب برفکی واکسینه شدند ضمن اینکه واکسیناسیون ۶۰ هزار قطعه طیور بومی هم به‌طور خاص علیه نیوکاسل انجام گرفت.
 
احمدی مطلق به موضوع برگزاری اردو‌های جهادی در قالب ماموریت‌های قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور در مناطق محروم و کم برخوردار اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۶ فقره اردوی جهادی در مناطق روستایی و عشایری شهرستان چرام خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی ارائه شد.
 
وی عمده خدمات ارائه شده در این مناطق را معاینه و ویزیت دام و طیور، واکسیناسیون جمعیت دام و طیور بر علیه بیماری‌های دامی، سمپاشی دام و اماکن دامی عنوان کرد و گفت: خدمات آموزشی ترویجی با محوریت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز، تب کریمه کنگو، هاری بصورت چهره به چهره نیز ارائه می شود.
 
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرام از نظارت و بازدید‌های سرزده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد خام دامی شهرستان چرام خبر داد و گفت: در این مدت قریب به یک هزار و ۵۰۰ فقره بازدید از این مراکز بعمل آمده است که قریب به ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و مشکل دار شناسایی، ضبط و معدوم سازی و ۴ متخلف بهداشتی نیز به مراکز قضایی معرفی شد.
 
احمدی مطلق گفت: سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی بصورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات و تخلفات بهداشی در حوزه فرآورده‌های خام دامی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.