سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید دادستان کل بر حمایت از مالکیت معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی

موحدی گفت: مالکیت معنوی و فکری یک اصل و حق برای همه اشخاصی است که به نحوی توانسته اند چیزی را تولید یا اختراع کنند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با دادستان کل کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی ضمن خوش آمدگویی به آندرو مایکل آنگ مدیر آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) اظهار کرد: از تلاش و زحمات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همکاران این سازمان قدردانی می‌کنم.

وی گفت: مالکیت معنوی در آئین و عرف ما دارای یک جایگاه ویژه است. در حقیقت مالکیت معنوی و فکری یک اصل و حق برای همه اشخاصی است که به نحوی توانسته اند چیزی را تولید یا اختراع کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: مالکیت معنوی یک فرصت برای کسانی که است که دارای ایده و فکر بوده و می‌خواهند فکر و ایده خود را در اختیارکشور و جامعه جهانی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی با بیان اینکه سعادت و رفاه بشریت در همکاری فکری و احترام به افکار یکدیگر است اظهار کرد: ایران کشوری متنوع و سرشار از ایده و و هم چنین منابع طبیعی و تولیدات مختلف است. به طوری که تقریبا تمام نیاز‌های مردم در داخل کشور تهیه و تولید می‌گردد.

دادستان کل کشور به تفکیک قوا در ایران نیز اشاره کرده و گفت: از نظر حاکمیتی و تشکیلاتی در ایران تفکیک قوا حاکم است. البته اگرچه در ایران قوا از یکدیگر مستقل هستند، اما در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی با یکدیگر همکاری و تعامل دارند. به طوری که دستگاه قضایی خود را حامی دولت در انجام تکالیف به ویژه در رشد اقتصادی کشور و حمایت از تولیدات فکری و معنوی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ما در چارچوب قانون و وظایف خود از اقدامات سازمان ثبت اسناد و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در جهت ثبت محصولات ایرانی حمایت خواهیم کرده و هرجا که لازم باشد حمایت قضایی خود را خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی تصریح کرد: انتظار ما از شما و سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) این است که در خارج از ایران هرجا حقوقی از شهروندان ایران در زمینه مالکیت فکری و معنوی وجود داشت حمایت خود را از آن داشته باشید.

دادستان کل کشور در پایان گفت: امیدوارم در این ایامی که در ایران بوده و هستید به شما خوش گذشته و در انجام ماموریت خود موفق باشید. همچنین امیدوار هستیم که در به نتیجه رسیدن این امور تسریع صورت گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.