سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد بیش از ۱۲ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت افزون بر ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در محور‌های جنوب استان در ۵ ماه نخست امسال خبر داد.

  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، علیرضا یارمحمدی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.

یار محمدی عنوان کرد: پر تردد‌ترین محور‌های حوزه جنوب استان به ترتیب محور‌های ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر (سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) می‌باشد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره‌وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روان سازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودرو‌های جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس‌های سامانه ۱۴۱ یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.

 یار محمدی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ در تلفن‌های همراه، از نمایش تصویری وضعیت جاده‌ها با استفاده از دوربین‌های نظارتی، نمایش نقشه بر خط ترافیکی راه‌ها، میزان مسافت و نقشه مسیر برای مبدا و مقصد انتخابی در طول سفر‌های خود بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.