سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان :

کردستان رتبه اول کشور در شاخص جمع آوری فاضلاب شهری را دارد

فرهاد از پوشش ۹۶.۵ درصدی جمعیت شهری استان در شبکه جمع آوری فاضلاب خبر داد و گفت: میانگین این شاخص در کشور ۵۰ درصد است و کردستان در رتبه اول قرار دارد.

محمد فرهاد گفت: استان کردستان حدودا ۱.۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱.۳ میلیون نفر در حوزه شهری در ۳۳ شهر و مابقی در حوزه روستا‌ها در ۱۶۷۷ روستا زندگی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در حفظ سلامت و بهداشت مردم و محیط زیست ایفا می‌کند و به همین دلیل این وظیفه در کنار رسالت تأمین آبرسانی به نقاط مختلف همواره در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۶.۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارند که با توجه به میانگین ۵۰ درصدی این شاخص در کشور رتبه اول را به دست آورده ایم.

فرهاد تصریح کرد: همچنین ۸۰ درصد فاضلاب شهری جمع آوری شده در استان تصفیه می‌شود که میانگین این شاخص هم در کشور ۲۵ درصد است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در استان کردستان ۹ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری در شهر‌های سنندج، بیجار، حسن آباد یاسوکند، سقز، بانه، مریوان، قروه، سریش آباد و کامیاران در مدار بهره برداری هستند؛ همچنین تصفیه خانه‌های شهر‌های دیواندره و دهگلان در دست ساخت و تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر‌های سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش آباد در دست ارتقاء هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.