سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتامیه سوگواره ملی عکس مسیر الرضا(ع) در مشهد برگزار شد

اختتامیه سوگواره ملی عکس مسیر الرضا(ع) با موضوع "زائران پیاده" همزمان با فرارسیدن دهه آخر ماه صفر و روز شهادت امام‌رضا (ع) در مشهد برگزار شد.

دبیر این سوگواره روز دوشنبه در اختتامیه این رویداد گفت: سعی این سوگواره توجه ویژه به "عکاسی مستند" در حوزه "زیارت" و برجسته‌سازی این فرهنگ خاص بوده است.

وحید بیات با اشاره به این که این موضوع کمتر مورد توجه عکاسان قرار گرفته است افزود: با شکل گیری این سوگواره، به دنبال تقویت نگاه عکاسان به موضوع زائران پیاده حرم رضوی بودیم و به لطف امام رضا (ع)، امروز شاهد افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی از کتاب آثار برگزیده همزمان با اختتامیه این سوگواره هستیم.

وی با اشاره به طرح سه موضوع برای عکاسی در این سوگواره اضافه کرد: در نخستین موضوع با عنوان "همه خادم الرضاییم " سعی بر این بود تا عکاسان خدمت رسانی به زائران پیاده در مسیر‌های منتهی به مشهد و همچنین ارائه خدمات داخل مشهد به زائران پیاده تا حرم امام رضا (ع) و همچنین حضور طیف‌های گسترده زائران پیاده دهه آخر صفر در این مسیر را مد نظر قرار دهند.

دبیر سوگواره ملی عکس مسیر الرضا (ع) گفت: در موضوع " زائران پیاده" به تصویر کشیدن کاروان‌های زائران پیاده، در پیاده روی دهه آخر صفر به سمت مشهد و همچنین نشان دادن خیل عظیم عاشقان امام رضا (ع) در طول این مسیر مورد توجه قرار گرفت.

بیات افزود: "زائران کوچک" سومین موضوعی بود که معرفی حضور کودکان در پیاده‌روی ایام شهادت امام رضا (ع) و همچنین نشان دادن حضور و شور ارادتمندانه نسل جدید در عزاداری‌های سوگ این امام رئوف در مسیر پیاده روی را مد نظر خود قرار داد.

او در خصوص تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این سوگواره اظهار کرد: پس از انتشار فراخوان ۷۶ عکاس تعداد ۶۴۲ اثر را برای این سوگواره به دبیرخانه ارسال کردند که از استقبال هنرمندان به این موضوع نشان داشت.

دبیر سوگواره ملی عکس مسیر الرضا (ع) با اشاره به این که هیات داوران، بخش قابل توجهی از این آثار را دارای کیفیت مطلوب برای حضور در نمایشگاه دانست گفت: پس از بررسی داوران، در نهایت ۴۰ اثر از ۲۴ عکاس به‌عنوان آثار برگزیده این سوگواره انتخاب شدند که امروز و همزمان با مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار در سالن موزه مؤسسه فرهنگی قدس به‌مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.