سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمز گشايي زواياي ديگري از پروژه هديه 60

<توسعه مقاومت اجتماعي سبز> عنوان اصلي طرح تماس است كه پيشتر با عنوان اختصاري <ت> مورد اشاره قرار گرفته بود. طرح تماس محصول پيگيري هاي شوراي هماهنگي جنبش سبز و تعامل نزديك اتاق فكر فتنه با بيگانگان در بازنگري عملكرد فتنه گران و بررسي ناكامي هاي جنبش هاي خياباني...

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران ورود غرب به فاز جنگ تمام عیار اطلاعاتی با ایران و تلاش برای تلفیق این گزینه با سایر گزینه های فشار، عرصه هایی کاملا جدید برای قدرت نمایی ایران اسلامی ایجاد کرده است..پس از افشاي پروژه بزرگ ضد ايراني هديه 60 از سوي یکي از ديپلماتهاي فعال کشورمان که نمي خواست نامش فاش شود انتشار متن هايي به نام عناصر وابسته به سرويس هاي اطلاعاتي غرب در كنار بسياري از علائم ديگر نشان داد كه موشك به هدف خود اصابت كرده و سوخت شدن اين پروژه مهم غرب همچنان تلفات مي دهد.
در همين حال همان ديپلمات فعال کشور به نقل از منبع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی در لبنان طي گفتگويي مجدد با خبرنگار حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران زواياي ديگري از اين برنامه ريزي مشترك ضد ايراني را اشكار ساخت.
طرح تماس در آستانه انتخابات براي ايجاد تغييرات خيال پردازانه
وي گفت: توسعه مقاومت اجتماعي سبز> عنوان اصلي طرح تماس است كه پيشتر با عنوان اختصاري ت> مورد اشاره قرار گرفته بود. طرح تماس محصول پيگيري هاي شوراي هماهنگي جنبش سبز و تعامل نزديك اتاق فكر فتنه با بيگانگان در بازنگري عملكرد فتنه گران و بررسي ناكامي هاي جنبش هاي خياباني است كه پس از بررسي كارشناسي و مددگرفتن از نظرات طيف هاي مختلف مخالفان جمهوري اسلامي نهايي گرديد.
او اضافه كرد: در نتيجه اين بررسي ها فقدان پايگاه اجتماعي جريان فتنه در داخل جامعه به عنوان يكي از خلاء هاي جدي شناخته شده و در قالب طرح مذكور تلاش مي شود براي رفع آن متوسل به استفاده از هسته هاي تشكيلاتي گروهك هاي ضد انقلابي چون منافقين ، كومله ، دمكرات و ساير گروهک هاي تروريستي و محارب شوند.
اين ديپلمات با بيان اينكه اين طرح مبتني بر سه پايه اصلي شبكه ، محتوا و كنش طراحي شده است تاكيد كرد طراحان طي يك جدول زمان بندي يك سال و نيمه در پي آن بودند تا پس از اجراي مراحل مختلف و استفاده از هسته هاي سازمان يافته با فراخوان عمومي و پس از هماهنگي و گرفتن تاييد نهايي از سرويس هاي اطلاعاتي غربي به عنوان گام نهايي، پايه گذار تغييرات خيال پردازانه با سوء استفاده از فضاي شکل گرفته در آستانه انتخابات در حاكميت جمهوري اسلامي باشند.
وي مي افزايد: چارچوبه ي شبكه طراحي شده در اين طرح را شوراي هماهنگي جنبش سبز، ستاد استراتژيك فكري، هسته هاي به ظاهر خودجوش سازمان يافته و اعضاي عمومي شكل مي دهند بر همين اساس شكل گيري شبكه با سامان بخشي به عناصر صاحب فكر آغاز مي شود و پس از شكل گيري هسته هاي به اصطلاح خودجوش،زمينه هاي ارتباط و هماهنگي بين هسته ها فراهم و تا دستيابي به هدف نهايي براي تداوم حيات هسته ها تلاش خواهد شد.
ايجاد هسته هاي پنهان و مخفي با مراقبت هاي ويژه

اين منبع آگاه با اشاره به اينكه موارد تبادل در اين شبكه همانند ساير شبكه ها، اخبار و اطلاعات مي باشد تصريح كرد تفاوت كار اينجاست كه سمت و سوي محتويات در اين شبكه تامين كننده ي هدف غايي (تغيير در حاكميت جمهوري اسلامي) خواهد بود. در همين راستا دستورالعمل و راهكارهاي ويژه اي براي امنيت و پنهان سازي ارتباطات شبكه در نظر گرفته شده و به هسته ها ابلاغ مي شود، مراقبت نسبت به ارتباط مستقيم هسته ها با يكديگر و ممانعت از آگاهي نسبت به وجوه مشترك فعاليت آنها، يكي از راهكارهاي حفاظت و امنيت هسته هاست که البته موارد حفاظتي فوق تحت نظر کارشناسان سرويس هاي اطلاعاتي غرب به اعضاء آموزش داده مي شود.
بهره برداري از ظرفيت هاي جاسوسي، ويكي پدياي سبز، شبكه تلويزيون رسا و...

وي افزود: بنابر برنامه ريزي صورت گرفته، فرايند سامان بخشي به عناصر صاحب فكر با بهره برداري از ظرفيت هاي مختلف مثل سايت ويژه اينترنتي،پرتال اختصاصي و ويكي پدياي سبز، شبكه تلويزيون رسا و همكاري نخبگان فكري مستقر در خارج از كشور محقق مي گردد. اين امكانات در برقراري ارتباطات سازمان يافته و تعريف شده براي هسته ها و اعضا نيز به صورت تشكيلاتي مورد استفاده قرار مي گيرند.
به گفته اين ديپلمات بر اساس اطلاعات بدست آمده از اين منبع آگاه در لبنان مبناي به رسميت شناختن هسته هاي به ظاهر خودجوش ، حضور حداقل سه عضو در قالب انواع اجتماعات مجازي (اينترنتي) يا حقيقي خواهد بود. پذيرش عضويت هر فرد در هسته منوط به التزام نسبت به منشور جنبش سبز، آمادگي انجام كار گروهي و عدم داشتن تابلوي ضد انقلاب بودن در داخل ايران است.
هسته ها موظفند ضمن تبادل اطلاعات،در عرصه هاي مختلف مجازي و حقيقي حضور فعال داشته باشند و از پوشش هاي فريب مختلف  نيازهاي مالي خود را از هسته اصلي تامين نمايند.
اعضاء نيز متناسب با وظايف هسته داراي وظيفه فردي مي باشند كه از جمله موارد ويژه آن جمع آوري و انتقال اخبار و اطلاعات در دسترس(جاسوسي براي بيگانگان) است.

ديپلمات کشورمان مراحل اجرايي شدن طرح تماس را چند گام دانست و گفت: گام اول: اجراي آزمايشي طرح مابين 500 تن از مرتبطين نزديك و معتمد است و گام بعدي طراحي، تمهيد و پيگيري مقدمات راه اندازي سايت اينترنتي و ساير ظرفيت هاي خاص و عام ارتباطي مي باشد و گام سوم اعلام رسمي و فراخوان عمومي طرح تماس و اقدامات اجرايي است.

اين ديپلمات کشورمان در پايان در پاسخ به سوالي در مورد اينکه ايا تا کنون همه ابعاد پروژه هديه 60 افشا شده است گفت: اين پروژه ابعاد وسيعي دارد که فعلا در همين حد مي توان در مورد آن اطلاع رساني کرد ولي طي روزهاي آتي ممکن است مسائل مهم ديگري را مطرح کنيم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.