سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌آتش بس شکننده در اردوگاه عین‌الحلوه لبنان باز هم دوام نیاورد

درگیری‌ها در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان آغاز شده و آتش بس شکننده‌ شب گذشته در این اردوگاه از بین رفته است.

 منابع خبری لبنان از آغاز دوباره درگیری‌ها در اردوگاه پناهندگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب این کشور و از بین رفتن آتش بس شکننده‌ای خبر دادند که از شب گذشته در این اردوگاه برقرار شده بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان، هم اکنون درگیری‌ها بین اعضای جنبش فتح و برخی گروه‌های تندرو از جمله «عصبه الانصار» و «جندالشام» با تیربار و "آرپی جی" در داخل این اردوگاه در جریان است.

درگیری‌ها در این اردوگاه تاکنون پنج کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه درباره درگیری‌های مسلحانه در این اردوگاه تاکید کرد: این اتفاقات بدون تردید هیچ پیروزی نخواهد داشت و هیچ یک از طرفین درگیر از آن سود نخواهند برد، به همین دلیل این اقدام انتقام جویانه بیهوده تحت هیچ شعار و توجیهی قابل قبول نیست.

«شیخ نعیم قاسم» ادامه داد: این اتفاقات صرفا در راستای منافع رژیم اشغالگر است؛ چرا که اردوگاه‌های آوارگان باید برای آمادگی به منظور مقابله با دشمن آرام باشند و برای بازگشت به سرزمین‌شان پس از آزادسازی آماده شوند؛ نه برای جنگ و درگیری.

درگیری‌های اردوگاه فلسطینی نشین «عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان وارد چندمین روز خود شده و تلاش‌ها برای برقراری آتش بس پایدار و پایان نهایی درگیری‌ها تاکنون نتیجه ملموسی نداشته و آتش بس‌های برقرار شده اندکی بعد از بین رفته و درگیری‌ها از سرگرفته شده است.

اردوگاه عین الحلوه اواسط مردادماه گذشته نیز شاهد درگیری بود که در نتیجه آن ۱۴ تن جان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند و هزاران پناهجوی فلسطینی نیز مجبور به گریختن از معرکه و ترک خانه و کاشانه خود شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.