سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی سنگری:

محصول برنج کشاورزان گیلانی در حال نابودی است

نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از اختصاص ارز به چند شرکت متمول برای واردات بی رویه برنج گفت: برنج وارد شده چندین برابر نیاز کشور بود.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ماه) در تذکری شفاهی از وضعیت بحرانی کشاورزان گیلانی خبر داد.

او با انتقاد از اختصاص ارز به چند شرکت متمول برای واردات بی رویه  برنج و مازاد نیاز کشور گفت: چرا با ارز دولتی برنج وارد کشور شد و این ارز یارانه‌ای به چند شرکت متمول اختصاص یافت، در حالی که برنج وارد شده چندین برابر نیاز کشور بود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: کشاورزان شمال کشور در این روز‌ها بدترین روز‌های عمر خود را می‌گذرانند، چرا صدای دولتمردان و نمایندگان مجلس در نیامد و چرا این ارز به چند شرکت متمول پرداخت شد تا برنج بیش از نیاز کشور وارد شود؟ آه و ناله کشاورزان گیلانی به جایی نمی‌رسد؟ این کشاورزان نیازمند کمک‌های دولتی هستند.

احمدی تصریح کرد: برنج سال گذشته در انبار‌های شالیکوبی و حتی منازل کشاورزان مثل یخ در حال آب شدن است و کشاورزان خراب شدن دسترنج خود را مشاهده کرده و چاره‌ای ندارند. در این خصوص باید بحث تحول اقتصادی دیده شده و کمک کنیم تا تسهیلات لازم در این خصوص به این کشاورزان پرداخت شود. 

منبع: خانه ملت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
شاهرخ
۱۴:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
اگر طمع زیاد نمی کردند و به صورت سرسام آمور گران نمی کردند مثل همیشه همه چی روال عادی بود. باید قدرت و توان خرید مردم عادی را در نظر بگیرند و الا دستشان می پوسد. برنج در عرض دو یا سه سال 10 برابر شد. البته سیاست دولت در گران کردن نرخ ارز باعث و بانی همه مشکلات است ولی متاسفانه سوراخ دعا گم کرده اند و چاره را در چیزهای کم اهمیت تر دنبال می کنند برای همین هیچ چیز در این دو سال و اندی از دوران منحوس آقایان جدید در جای خود نیست
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
وقتی می خوان با قیمت خون باباشون بفروشن حقشونه که رو دستشون بمونه