سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم دسترسی شهروندان افغانستان به آب آشامیدنی بهداشتی

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد ۷۹ درصد از مردم افغانستان به آب آشامیدنی کافی دسترسی ندارند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفت بیست تانکر آب را در ولایت هرات افغانستان ساخته که می‌توانند آب آشامیدنی پاک را برای بیش از ۱۰ هزار نفر تامین کند.

شعبه افغانستان این سازمان گفت ۷۹ درصد از مردم افغانستان به آب آشامیدنی کافی دسترسی ندارند.

از سویی هم دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در آغاز ماه اسد اعلام کرد از ۳۴ ولایت افغانستان ۲۵ ولایت آن با شرایط شدید خشکسالی مواجه اند و افغانستان یکی از ده کشور متاثر از تغییرات اقلیمی است.

این در حالی است که مردم در غرب کابل با مشکل جدی کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند و باشندگان این ساحه ساعت های متوالی در صف توزیع آب منتظر دریافت چند بشکه آب در طول روز هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۳:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
افغانستان برخلاف ایران که دوسوم آن کویر است .سه چهارم آن کوهستانی و دارای منابع آبی عظیم است که حتی پنج کشور همسایه شان حقابه از کوهها ورودهای افغانستان دارند.که اینها بیشترش با لوله کشی درحال رفع است .بهرحال زمانی جامعه شناسان هشدار می دادند که معضلات روستاییان را درمناطقشان حل کنید تا مهاجرت به شهرها ننمایند که سبب آسیب های فراوان می شود چه اینها مولد هستند در روستاها با اینکه کشورشان بود. متاسفانه امروز با این سیاست اشتباه مهاجرپذیری و درهای باز و تسهیلات و انواع کارت ها بیشتر مردم مناطق روستایی و منطقه ای افغانستان هم بجای آبادی وطن خود و زندگی درمناطق خود وارد ایران و سبب معضلات و مشکلات برای مردم و مناطق شهری و کثرت حاشیه نشینی وفقر وبیکاری و هزاران معضلات شده اند.
ک.م
۱۰:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
ایران می تواند در پروژه های تصفیه آب در افغانستان همکاری گسترده داشته باشد وبا همیاری با آنان حقابه هیرمند را هم دریافت کند.الان چندین میلیون افغانستانی ساکن ایران نقش زیادی در افزایش مصرف آب و برق و گاز دارند که همواره دولت در تامین آن با مشکلات و بعضا با قطعی مواجه است و مردم در رنج قرار می گیرند.کمک به افزایش رفاه در افغانستان کمک به بازگشت آنان به کشورشان است.
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
لابد باید آب سد کرج را برایشان لوله کشی کنیم وخودمان تشنه بمانیم ول کنید بابا افغانستان افغانستان افغانستان