سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۲۷ نوزاد درون آمبولانس به همت تکنسین‌های اورژانس زاهدان

از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ نوزاد توسط تکنسین‌های اورژانس در آمبولانس به دنیا آمدند و ۲ بیمار دچار سکته، با انجام احیای قلبی ریوی به زندگی بازگشتند.

  علی عبدالرزاق نژاد مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم زاهدان گفت: واحد‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای امسال تاکنون با انجام ۲۷ مورد عملیات زایمان در داخل آمبولانس تا پیش از رسیدن به بیمارستان، جان مادر و نوزاد را نجات دادند.
 
وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی این تلاشگران، با اقدامات موثر و احیای قلبی به موقع، به ۲ بیمار دچار سکته، زندگی دوباره بخشیده اند.
 
دکتر عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون همکاران من ۳۰۱۶۵ مرتبه جهت امدادرسانی به بیماران در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعزام شده اند.
 
گفتنی است: اور‍ژانس پیش بیمارستانی زیر مجموعه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی است و وظیفه آن رسیدگی به موارد فوریت‌های پزشکی و ارائه خدمات به مصدومین و بیماران اور‍ژانسی می‌باشد.
 
مددجویان، بیماران و مصدومان انواع حوادث مترقبه یا غیر مترقبه، در صورت نیاز می‌توانند با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کرده و از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.