سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح بخش LDR پایانی بر مرگ مادران باردار در بزرگترین بندر توریستی

افتتاح بخش LDR در بیمارستان امام علی(ع) چابهار باعث ارتقا خدمات و بهره‌مندی مادران باردار از شرایط مراقبتی با کیفیت خواهد شد.

حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با کاهش مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان، این شاخص در سال‌های اخیر در استان به ۱۵ در صدهزار تولد زنده رسیده است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰ شاخص مرگ مادران باردار در سطح کشور به ۲۲ در صدهزار تولد زنده کاهش‌یافته که حاصل تلاش‌ها و مراقبت‌های دقیق و مناسب بهداشتی و درمانی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: این شاخص در حال حاضر در سیستان و بلوچستان با کاهش چشمگیر به ۱۵ در هر صدهزار تولد زنده رسیده است.
 
وی گفت: این شاخص در کشورهای همسایه ما از جمله افغانستان و پاکستان ۶۳۸ و ۱۲۴ در هزار است که قابل‌قیاس با جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
غزنوی اظهار کرد:  در حال حاضر در بهترین نظام‌های اقتصادی و سلامت دنیا این شاخص حدود ۲۱ در هر صدهزار تولد است. این شاخص‌ها را مرهون خدمات بهورزان، کاردان‌ها، ماماها و پزشکان هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه سیستان و بلوچستان مرزبان سلامت کشور است، گفت: هم‌جواری سیستان و بلوچستان به دو کشور افغانستان و پاکستان که پایین‌ترین شاخص‌های سلامت را دارند باعث شده از نظر پیشگیری از انواع بیماری‌ها مانند فلج اطفال، سرخک و مالاریا فعالیت‌های گسترده‌ای توسط همکارانمان جهت صیانت از سلامتی هم‌وطنان صورت پذیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به فلج اطفال در سطح استان سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.