سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

۴۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه های صنعتی کردستان پرداخت شد

خلیقی گفت: در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان، پرداخت یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های صنعتی مصوب شد که تاکنون ۴۳۵ میلیارد پرداخت شده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، انتظار می‌رود بانک‌ها در این رابطه بهتر عمل کنند و کمک تولید کنندگان باشند تا شاهد توسعه و تحول استان باشیم.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به کردستان، پرداخت یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح و پروژه‌های صنعتی مصوب شد ، افزود:  تاکنون ۴۳۵ میلیارد معادل  ۲۴ درصد پرداخت شده است.

او گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۶۰۹ میلیارد تومان به سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ابلاغ شد، که تنها ۳۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

او بیان کرد: اکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان نیاز واحد‌های تولید در قالب ۹۶ پروژه جمع آوری شده  که نیازمند تسهیلات هستند و انتظار می‌رود سهم حوزه صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در استان بیشتر شود.

خلیقی یادآور شد: همچنین با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال و تولید در سال گذشته، در زمینه تولید و اشتغال آفرینی دستگاه اجرایی اول استان بودیم و به صورت ۱۰۰ درصدی اشتغال در حوزه‌های مختلف ایجاد کردیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: تعهد اشتغال صنعت، معدن و تجارت کردستان در سال جاری ۶۸۲ نفر بوده که تا کنون ۳۸ درصد آن محقق شده و همچنان دستگاه اول اجرایی استان در این حوزه است.

او با بیان اینکه منابع بانکی استان شش دهم منابع کشور است ، تاکید کرد: از بانک‌ها انتظار داریم با انتقال حساب‌های بانکی صنایع و معادن به استان مقدمات ارائه تسهیلات بیشتر به واحد صنعتی و تولیدی و کمک به تسهیل اشتغالزایی را فراهم کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.