سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین سند کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری

طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری در دست تدوین است.

شهرام خواجوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طراحی سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان به عنوان یکی از فعالیت‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم در دست تدوین قرار دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۰ برنامه در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی استان آماده شده و به زودی به عنوان یک سند کاهش آسیب‌های اجتماعی استان تصویب و ابلاغ می‌شود.

خواجوی اظهار کرد: با وجود کاهش ۱۰ درصدی آمار خودکشی در سال گذشته بر اساس آمار مرکز رصد، از ابتدای امسال در برخی مناطق آمار خودکشی افزایش یافت که نشست‌های متعددی با معتمدان و شورا‌ها برگزار و برنامه‌هایی در این راستا اجرایی شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع خودکشی تنها مختص استان چهارمحال و بختیاری نیست، بلکه به‌عنوان یک پدیده استان‌های زاگرس‌نشین را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی شرح وظایفی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و اقدام مثبت سال گذشته، طراحی برنامه‌های استانی در این خصوص بود.

خواجوی با اشاره به همگرایی شکل گرفته بین دستگاه‌های دخیل در امر آسیب‌های اجتماعی، گفت: باید دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود را در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهند، اما بخشی از کار‌ها به تشکل‌های مردمی ارتباط دارد و لازم است رسانه‌ها نیز در بحث اطلاع‌رسانی، افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند تا این مهم در استان افزایش یابد.

یدالله گودرزی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه احساس امنیت مهمترین شاخص در این استان به شمار می‌رود، گفت: امروز با تلاش دستگاه‌های امنیتی، نظامی، قضایی و با همراهی و حمایت مردم این استان در بسیاری از شاخص‌های امنیتی جایگاه مناسبی دارد، به نحوی که در شاخص سرقت مسلحانه و آدم ربایی موردی به ثبت نرسیده و در خصوص شرارت‌ها نیز نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت بهتر است.

وی در خصوص تامین امنیت گردشگران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آمار‌های دریافتی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حکایت از افزایش شمار گردشگران به استان دارد و تاکنون هیچ مشکلی برای گردشگران به ثبت نرسیده است.

گودرزی ادامه داد: هم‌اکنون با رفع معضل‌های اجتماعی، امنیت لازم برای سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری تامین شده است.
وی در خصوص ناآرامی‌های پارسال گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، چهارمحال و بختیاری با کمترین مشکل در خصوص ناآرامی‌ها روبرو بوده و بدون ثبت هیچ‌گونه خسارت جانی در این خصوص جزو بهترین استان‌های کشور معرفی شده است.
گودرزی با اشاره به فعالیت ۲۰ کمیته تخصصی در حوزه امنیتی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با دانشگاهیان، آموزش و پرورش و معتدمان نشست‌هایی برگزار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.