سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۱۴ نفر در آذربایجان‌غربی منتظر پیوند کلیه هستند

۸۱۴ نفر در آذربایجان غربی در فهرست دریافت و پیوند کلیه هستند که اگر عضو دریافت نکنند، سلامت آن‌ها در معرض خطر خواهد بود.

بهمن محمدی مدیر واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۵۹۳ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که از این تعداد، ۸۱۴ نفر در لیست انتظار پیوند کلیه هستند.

وی با بیان اینکه این استان به نوعی قطب پیوند کلیه در کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: از سال ۱۳۶۷ تاکنون سه هزار و ۱۵۴ پیوند کلیه در استان انجام شده که رقمی قابل توجه به شمار می‌رود و روز به روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

مدیر واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در خصوص لیست انتظار اعضای کبد و قلب نیز اضافه کرد: به دلیل اینکه بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی پیوند این عضو از بدن در شیراز، تهران و تبریز قرار دارد، آمار دقیقی در استان موجود نیست، ولی در کشور ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت پیوند این اعضا هستند.

محمدی با اشاره به نیاز به فرهنگ سازی برای اهدای عضو در جامعه به ویژه در زمان مرگ مغزی ادامه داد: اطلاع رسانی صحیح با محوریت فرهنگ سازی می‌تواند مساله اهدای عضو را به هموطنان در جهت افزایش آگاهی و ایجاد نگرش مثبت ترویج دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.