سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح آزمایشی منظومه‌های روستایی در قزوین کلید خورد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: طرح آزمایشی منظومه‌ها روستایی با هدف کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه روستاییان در سه بخش این استان برنامه ریزی شد.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: طرح آزمایشی منظومه‌ها روستایی با هدف کشف استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه روستاییان در سه بخش الموت غربی، الموت شرقی و رامند بویین زهرا اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: منظومه‌های روستایی تمام امکانات و ظرفیت‌های یک منطقه را از نظر اقتصادی، گردشگری، اشتغال و سایر موارد به صورت متمرکز اجرایی می‌کند.

غریب با بیان اینکه منظومه‌های روستایی با محوریت اداره کل بنیاد مسکن اجرایی می‌شود، گفت: این منظومه‌ها هم اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد و پس از تعیین مشاور با اعتبارات دولتی کار‌های عملیاتی آن در روستا‌ها اجرایی خواهد شد.

به گفته این مسوول، طرح منظومه روستایی در اصل وظیفه و تکلیف اداره کل بنیاد مسکن در برنامه جامع تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) است که سند تحول روستایی دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

غریب ادامه داد: در طرح تکام برای هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین با هدف توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در روستا‌ها وظایف و تکالیف متعددی قرار داده شده که اداره کل بنیاد مسکن مجری طرح منظومه‌های روستایی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین خاطرنشان کرد: روستا‌های استان ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت دارند که با اجرای این طرح‌ها می‌توان در راستای تحقق و شکوفایی این ظرفیت‌ها گام برداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.