سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۷۰ درصدی سردخانه چهارهزار تنی بخش خزل نهاوند

فرماندار شهرستان نهاوند از پیشرفت ۷۰ درصدی سردخانه چهارهزار تنی بخش خزل این شهرستان خبر داد.

ضرغام احمدوند گفت: شهرستان نهاوند قطب مهم کشاوزی و دامداری استان محسوب می‌شود، اما متاسفانه کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه نگهداری از میوه همواره از مشکلات و معضلات بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

او گفت: شهرستان نهاوند نزدیک به ۷۳۰۰ باغدار و بهره‌بردار در زمینه تولید سیب و محصولات باغی دارد که در مجموع بیش از ۱۳هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های شهرستان به انواع درختان میوه اختصاص دارد و سالانه بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع میوه از آن‌ها برداشت می‌شود.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: سطح زیر کشت درخت سیب در شهرستان حدود سه هزار هکتار است که انواع سیب درختی تابستانه و پائیزه را تولید می‌کنند که برای نگهداری نیازمند سردخانه هستند.

احمدوند گفت: نهاوند در تولید بسیاری از میوه‌های درختی از جمله انواع سیب، هلو، زردآلو، گلابی  دارای رتبه اول تولید استان است و باغداران برای نگهداری میوه‌های خود نیازمند سردخانه و صنایع تبدیلی جانبی هستند.

او با اشاره به پروژه سردخانه چهارهزار تنی بخش خزل نهاوند، گفت: این پروژه با اعتباری افزون‌بر هشت میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار احداث شده و دارای ظرفیت سردخانه دو مداره چهارهزار تنی است.

او با بیان اینکه این پروژه به‌طور مستقیم برای ۱۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند، گفت: این پروژه تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم اکنون برای ادامه راه و فاز‌های بعدی نیازمند دریافت تسهیلات است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.