سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی/ پیگیر رفع مشکل تامین نیروی انسانی هستیم

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارت‌خانه برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

رضامراد صحرایی در همایش تبیین و توانمندسازی مدیران مدارس اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به موضوع مدرسه در سند تحول بنیادین گفت: یکی از دغدغه‌ها این است که سند تحول به سطح مدرسه بیاید و امروز نظرمورد اجماع همه دغدغه‌مندان، پیرامون این که سند تحول چرا محقق نشده این است که سند به مدرسه راه پیدا نکرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مورد نظر مدرسه در سند تحول بنیادین اظهار کرد: مدرسه‌ای که سند تحول ترسیم می‌کند، تجلی‌بخش فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در روابط با خلق، جهان خلقت، خود و دیگران و به‌ویژه کرامت نفس، کارآمدی، کارآفرینی، پرهیز از اسراف و وابستگی به دنیا، نظم، جدیت، ایثارگری و... است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که مطالبق سند تحول مدرسه، نقطه اتصال دولت و ملت در پیشرفت کشور و کانون تربیت محله است، افزود: هزینه‌ای ندارد که مدیران، شورای تربیتی محله را تشکیل دهند و دانش‌آموزان در کنار مسئولان بنشینند و گفت‌وگو کنند و مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند، مدرسه، قلب تپنده پیشرفت هر شهر و جامعه‌ای است.

صحرایی خطاب به مدیران مدارس تاکید کرد: نقش و جایگاه شما در تحول بسیار مهم و ارزشمند است. طبق سند تحول بنیادین مدرسه، برخوردار از قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در چهارچوب سیاست‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است.

وی اظهار کرد: امروز پیام ما به تمام بدنه حکمرانی کشور این است که به مدرسه برگردیم. مدرسه، جای تحول است و دیدگاه قبلی باید جایگاه خود را به دیدگاه پیش رو بدهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که امروز هر چالشی در هر سطحی در کشور به ۲ برنامه نیاز دارد، گفت: یکی از برنامه‌ها برای حل مشکل و دیگری برای جلوگیری از وقوع آن مشکل در آینده است. اثر سرانه‌های محدود مدرسه در پیشگیری از مشکلات، بیشتر از عدد‌های بزرگی است که برای حل چالش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

صحرایی با اشاره به سایر ویژگی‌های مدرسه در سند تحول بنیادین با بیان این که مدرسه، محل قله‌های گفتمان‌سازی است، ادامه داد: تمام نهاد‌هایی که دغدغه تربیتی دارند و هر کدام به‌صورت جداگانه در حال فعالیت هستند، نقطه اتصالشان مدرسه و عامل انسجام آن مدیر مدرسه است.

وی تصریح کرد: هر اتفاق خوبی در هر ساحتی اگر قرار است بیفتد، محل شروع آن مدرسه و عامل آن مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه، عامل بسیاری از پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور می‌تواند باشد چرا که آینده در مدرسه، برنامه‌ریزی می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ۳ عامل برنامه‌ریزی دقیق و شفاف؛ تلاش و مجاهدت؛ و نظارت و مراقبت در کنار هم هر نتیجه‌ای را ممکن می‌کنند و هر برنامه‌ای را به نتیجه می‌رسانند.

وی اظهار کرد: ماموریت ما پرورش دانش‌آموزی است که در ۶ ساحت تربیتی، این ویژگی‌ها را پیدا کند چرا که تحقق چشم‌انداز ایران در گرو تحقق چشم‌انداز سند تحول است که برای تحقق آن باید تلاش شود.

صحرایی با تاکید بر نقش و جایگاه مهم مدیر و معلم در تحقق سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم، نوجوانانی که به پیاده‌روی اربعین در کربلا رفتند یا دانش‌آموزانی که در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی حضور یافته و به ارائه خدمات به مردم پرداختند، همه این‌ها را معلمان تربیت کرده‌اند. کاری که آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی انجام می‌دهد را هیچ نهادی نکرده و اگر هم کاری کرده با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و تاکید کرد: آماده استقبال از مهری پر نشاط و پر امید هستیم

صحرایی با بیان این که مشکل نیروی انسانی را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: مطابق تبصره ۲ ماده واحده قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، کارمندان بازنشسته بیش از یک‌سوم زمان کاری را نمی‌توانستند کار کنند، اما در مورد معلمان با تصویب به‌کارگیری معلمان بازنشسته به مدت ۲۴ ساعت در هفته، این امکان فراهم شد تا بتوانیم از ظرفیت معلمان باتجربه بازنشسته بیشتر استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام ،آقای وزیر محترم،بنده سال ۸۲-۸۳ سرباز معلم بودم،حدود سه ماه حق التدریس کار کردم،درسال ۱۴۰۰ قانونی بود که سرباز معلمان را استخدام می شدند،من در آن سال مدرکم ناقص بود،حالا که مدرک گرفتم به اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه میکنم ،جواب درست و حسابی به من نمیدن،لطفا اگر پیام من را خواندید،محض رضای خدا جواب بدید.با تشکر
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
با سلام بی مدیریتی باعث شده از بازنشستگان استفاده کنید وباید با رضایت خودشان باشد نه کسی که سی سال کار کرده اجبار کنید بمونه خدا را خوش نمیاد چرا اینقدر ظلم می کنید اصلا به توان افراد توجه نمی‌شود فقط می‌خوان کلاس معلم داشته باشه به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
با سلام بی مدیریتی باعث شده از بازنشستگان استفاده کنید وباید با رضایت خودشان باشد نه کسی که سی سال کار کرده اجبار کنید بمونه خدا را خوش نمیاد چرا اینقدر ظلم می کنید اصلا به توان افراد توجه نمی‌شود فقط می‌خوان کلاس معلم داشته باشه به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام روزتون بخیرجناب صحرایی عزیز.بنده عاشق ودیوانه وار و با تمام قوا شیفته معلمی وتدریس هستم،تو۲ آزمون شرکت کردم قبول نشدم متاسفانه تو انتخاب ۲ آموزگاری فقط۱۰نمره کم داشتم کاش مساعدتی میکردید تو انتخاب دوم شهرهای انتخابی...۶سال سابقه مربی پیش دبستانی و مهد و ۵ سال سابقه مربی قران سازمان تبلیغات و ارشاد و سپاه هستم موسس خانه قرآن،،دبیردین زندگی مدارس غیرانتفاعی بودم مربی پرورشی سپاه و مدرسه اما متاسفانه هیچ وضعیت مشخص و قابل امیدی ندارم.نوکرتم خاک زیرپاتونم آرزومه الهی بمیرم اگه امسال کارمعلمی روزیم نباشه..شما رو به آقا امام حسین علیه السلام به ابوالفضل العباس منوب عنوان یه نوکریه خادم تو عرصه معلمی قراربدین.‌.رشته الهیات و معارف اسلامی علوم قران حدیثم۳۶سالمه فرصت‌های آخرمه نذارید حسرت معلمی تو دلمون بمونه.دوباره استخدامی ابتدایی و مربی پرورشی بزارید باجان دل وتمام توانم تلاش می‌کنم.. فقط رشته ما روهم بزاریدخواهش میکنم
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
بجای دوباره به کارگرفتن افراد بازنشسته نیرویهای خرید خدمات. حق التدریس جذب کنید تا دانش آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری بیکار نمونن و وارد آموزش و پرورش شون
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
چرا از نیروهای نهضت سواد آموزی استفاده نمیکنید؟؟؟چندین سال هست که داریم زحمت میکشیم
نیروهای نهضت بعد از ۹۲همه مدارک عالیه دارند
واقعاً بی عدالتی هست که حق ماها پایمال بشه
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
لطفن همه نظرات رو پخش کنید تا فکر نکنن ما معلم‌ها اسکول هستیم شفاف سازی کنید سانسور نکنید
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
هر کارمند طبق ۳۰ سال کاری در هر تاریخی،باید بازنشسته بشه چرت نگو نیرو نداری،میخوای مارو اسکول کنی باشه من مهر بازنشسته میشم اگه ساعتی ۳۰۰۰۰۰ هزار تومن میدی میام درس،میدم با فوق لیسانس ،،،نه ساعتی،۵۰ تومن اون هم دوسال بعد اگر بدین
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
ساعتی ۳۰۰ تومن؟اگه دبیر فیزیک و ریاضی و شیمی و هندسه و علوم پایه هستی نوش جونت
ولی اگه دبیر دینی قرآن و پرورشی و عربی و تاریخ جغرافی هستی ساعتی ۱۰ هزارتومن هم اضافه اس
سلاله
۰۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
توروخدا هرکار میکنید فقط نتایج آموزگاری اعلام کنید بخدا زندگیمون بلاتکلیف شده با بچه هامون ک میخوان برن مدرسه ?
اعظم
۰۲:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
با سلام و احترام
لطفا خواهش میکنم به فکر مربیان پیش دبستانی بعد از سال ۹۱هم باشید من ۶ساله درروستا کار میکنم بدونه حقوق و الان ۲بچه دارم .
معلمان فرسوده
۰۰:۵۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
فقط حرف ، کاش هیچ معلم و بازنشسته ای عزت نفسش را له نمیکرد و اضافکاری حق تدریس نمیگرفت
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
برای ثبت نام پایه دهم چقدر سختگیری میکنید خیلی ها رو میشناسم بدون ثبت نام ماندند
نقره
۲۱:۰۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
حق تمام وکمال بانیروهای نهضتی هست که هنوزبلاتکلیف هستن
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
نه عزیز
هیچ حقی ندارید
اگر میدونید بلاتکلیفید اصلا نرید
سواد ندارید فقط از این راه به بقیه لطمه میزنید
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اینهمه افراد تحصیلکرده و با مدرک تحصیلی بالا تو جامعه مون بیکار هستن پس چرا باید افراد بازنشسته دوباره به کارگرفته بشون؟ این رواج بیکاری و اوج ناعدالتی نیست به نظرتون؟
محمد
۱۷:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
خجالت خجالت خجالت
یک نفر گذاشتین تو وزارت خونه خراب شدتون به نام قهرمانی مسئول نقل و انتقالات
فکر کنم ۲۴ سالش باشه . به ظاهر مذهبی و کار راه ننداز واقعی
هزارن نفر مراجعه کنند در روز داره و فقط باید نقل و انتقالات ایشون انجام بده
یک جوان ۲۴ ساله به ظاهر مذهبی
با عقاید مردم بازی نکنید
فساد از بین ببر صحرائی
حرف مفت زدن کاری نداره
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
من بازنشسته اواخر ۸۹ هستم ۱۸ ساله استخدام شدم ۴۸بازنشسته سرحال هستم دارم کاری سنگین تر ازمعلمی انحام میدهم ولی دوست دارم جوانان بی کار سر کار برن
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
باید اینقدر معلم استخدام بشه تا کلاسا ده نفره بشن اونوقت میتونیم به گرفتن نوبل امیدوار باشیم
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
چرا آموزش وپرورش نیروهای جوان را برای دانشگاه فرهنگیان جذب نمی کند امسال 1402 محدود نیرو جذب کردند بعد یه عده پرونده سازی می کنند به اسم نهضت سوادآموزی وارد آموزش پرورش میشوند
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
سلام باتشکر از باشگاه خبرنگاران ، لطفا درزمینه رتبه بندی معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ واحکام حقوقی آنها رسیدگی بشه .
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
ا
۰۶:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
آقای وزیر اگر پیگیر باشید بازنشستگان و از کار افتادگان که راهی جز ادامه همکاری با آموزش و پرورش برای تامین درآمد تکمیلی خود ندارند بیکار می شوند و در عوض تعدادی جوان آماده به خدمت و با تحصیلات عالی وارد می شوند و این رویه بر خلاف دهه اخیر است .
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
سند تحول یعنی چه ؟ قشنگ برای مردم توضیح دهید که با این سند چه چیزی قرار است متحول شود ؟؟؟ الآن دانشگاه هم مرکز تحول نیست چه رسد به مدرسه ابتدایی !!!
کارشناس
۲۲:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
در شهرستانهای استان تهران کمبود نیرو داریم. معیشت معلما افتضاحه و اکثرا چند شغله هستند و خسته.
امکانات در شهرستانا ضعیفه. اتباع تعدادشون وحشتناک زیاد شده و در بعضی روستاها یک کلاس تماما اتباع هستند. منظورت از آمادگی چیه آقای وزیر.
یک مستمری بگیر
۲۲:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
آقای وزیر ، لطفا اول فساد و رانت‌خواری و حقوقهای نجومی را در کل حوزه وزارتی حل کن بقیه مسائل انشاالله حل می‌شود
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
آقای صحرایی معلم جوان و پر انرژی و با اخلاق استفاده کنید، پیر مرد و پیر زن سر کلاس یا چرت میزنه یا بداخلاقی می کنه.
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
متاسفانه معلم های جوان کم کاری میکنند از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشود
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
اخه چه امادگی میخوای تو؟
ماندلا
۲۲:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
حاجی معوقات 1400چی شدمثل اینکه عطر وبوی مکه ازتنتان ازبین رفته وخیلی زودوعده داده شده رافراموش کردی ،تاکی دروغ تاکی ،شرمنده اهل وعیال شدیم.
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
با سلام. Yjc لطفا پیگیر فرآیند انتقال معلمان باشید. برخی از همکاران به علت ازدواج ، اشتغال همسر، کفالت والدین ، .... با مشکلات زیادی روبرو هستند که با انتقال و جابجایی مشکلات آنها تا حدودی مرتفع می شود. لطفا پیگیری باشید با تشکر
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام ببخشید میشه اگه نیرو کم دارید برای اموزش وپروش اینایی که اختلاف کمی با قبول شدگان دارند ظرفیت رو با اینا تکنیل کنید
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام اقای وزیرتوروخدابه فکرمامعلم های غیردولتی با۱۰سال تدریس باشید ماهم گناه داریم چرا نیروی بازنشسته
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سلام من با فوق لیسانس عمران اماده ام با حقوق 7 بیام تدریس کنم از همه معلماتون هم سر هستم متاهلم با یک فرزند و بیکار فوق لیسانس عمران با پروانه اشتغال نظارت و اجرا
فرامرز
۰۷:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اگه اینطور بود که آزمون قبول میشدی
و
۰۸:۰۵ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
حق با شماست اما بازنشسته ها و از کار افتادگان پیر در اولویت هستند زیرا چشم انداز به آینده بسیار قوی است
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
وقتی تو حرفه خودت موفق نبودی چطور خودتو سرتر میدونی؟ برو تو حرفه خودت کارکن البته اگر بلدی
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
کسی که مهندسی عمران داره و میتونست بساز بفروش بشه و ماهیانه ۷۰۰ میلیون درامد داشته باشه به ۷ میلیون راضی شده

معلومه چقدر بی عرضه ای که به ۷ تومن راضی شدی
قول میدم به درد هیچی نمیخوری
جعفر قهرمان نیا
۱۹:۰۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
وزیر به فکر نیروهای خدماتی وسرایداری مدارس هم باش .
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
آموزش و پرورش برباد رفت
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
آره فقط پیگیر باشید چون جوان بیکار و تحصیل کرده که نداریم باید از خارج وارد کنید
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
سال تحصیلی تمام شد تابستان هم گذشت حقوق معلمان حق التدریس پرداخت نشد خدا ازتون نگذره اینقدر معلمان بازنشسته و معلمان شاغل را خوارو ذلیل کردید پیش زن وبچه خدا این مدیران کارنشناس و بی تدبیر را لعنت کنه
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
معوقات چی؟
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
برای ثبت نام مدرسه میگه جا نداريم اين چه وضعیتی مدرسه هست براه افغانی جا هست