سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال سامانه شهرداری آبادان به سامانه خدمات مهندسی خوزستان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از تخلف در صدور پروانه های ساختمانی سامانه شهرداری آبادان به سامانه خدمات مهندسی خوزستان متصل شد.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان گفت: بعد از تخلفاتی که در  زمینه صدور پروانه های ساختمانی در آبادان رخ داده بود سامانه خدمات مهندسی استان به شهرداری آبادان متصل شد و از این پس شهرداری آبادان به آرشیو نقشه‌ها و اسناد فنی استان دسترسی خواهند داشت و می‌توانند همه مراحل کنترل نقشه و صدور پروانه را سریع تر پیش ببرند.

کوروش خواجوی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم این سیستم را به همه شهرداری‌های استان تعمیم دهیم افزود: راه اندازی این سامانه از تخلفات و اشکالات بعدی جلوگیری می کند و در نهایت شهرداری آبادان یک آرشیو مطمئن از اسناد فنی پروژه‌های ساختمانی سطح شهر در دسترس خواهد داشت.

کاوه پور شهردار آبادان هم در این زمینه گفت: بعد از اتفاقات تلخی که در ساختمان متروپل اتفاق افتاد تصمصم گرفتیم که سامانه‌هایی راه اندازی کنیم که با راه اندازی این سامانه‌ها هم در بحث سرعت خدمات دهی به شهرواندان و هم در بحث کنترل نقشه‌ها زیر ساخت‌هایی را ایجاد کنیم که این خدمات به طریق با کیفیتی ارایه شود.

وی افزود: بدین ترتیب گزارش‌های مرحله‌ای مهندسان ناظر و همچنین نقشه‌ها به صورت ایمن و کامل و با آرشیو‌های الکترونیکی در این سامانه‌ها قابل دسترسی خواهند بود تا خطا‌های انسانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

شهردار آبادان در مورد ساختمان‌هایی هم که احتمال نا ایمن بودن آن‌ها وجود دارد گفت: اظهار نظر در مورد ساختمان‌هایی که احتمال نا ایمن بودن آن وجود دارد در حوزه کمیته پایش ساختمان‌های نا ایمن بررسی می‌شود.

کاوه پور افزود: در برخی از ساختمان‌ها احتمالا اشکالاتی وجود دارد که مشاوران با صلاحیت در حال بررسی آن هستند و تا اظهار نظر نهایی آنها و با حکم دادستانی فعلا در حال بهره برداری هستند، اما به محض اینکه نظر نهایی صادر شود با دستور مراجع قضایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲
آبادان بی صاحب