سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح‌های آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی در کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از مجموع ۱۰ پروژه آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی برخی پروژه‌ها تکمیل و در مدار است و سایر پروژه‌ها با پیشرفت مناسب در حال اجرا می‌باشد که در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

محمد فرهاد گفت:‌‌ از مجموع ۱۰ پروژه آبرسانی به شهر‌های دارای تنش آبی با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد ریال برخی پروژه‌ها تکمیل و در مدار و سایر پروژه‌ها با پیشرفت مناسب در حال اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود : آبرسانی به این پروژه‌ها در جریان سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۴۰۱ تصویب و مقرر شد اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی مورد نیاز اجرای آن‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین و تا پایان سال ۱۴۰۳ به ثمر بنشیند.

او گفت: از این ۱۰ پروژه کلان، تصفیه خانه‌های آب دیواندره، دلبران قروه و اضطراری مریوان، خط انتقال آب سقز و بازسازی ایستگاه پمپاژ پل شیخ سنندج تکمیل و وارد مدار شده و پروژه‌های خط انتقال آب صلوات آباد بیجار، احداث تصفیه خانه آب سقز و ارتقای تصفیه خانه‌های آب بانه و سنندج و حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه به سرعت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تصفیه خانه آب دیواندره به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، تصفیه خانه آب اضطراری مریوان به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه و اعتبار ۸ میلیارد تومان، تصفیه خانه آب دلبران قروه، خط انتقال آب تصفیه خانه ۱ به ۲ و مخازن شهر سقز با ۵۷۰۰ متر لوله گذاری و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و بازسازی ایستگاه پمپاژ پل شیخ سنندج با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان تکمیل و وارد مدار شده اند.

فرهاد تصریح کرد: حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان و پیشرفت ۵۵ درصد، اجرای خط انتقال آب صلوات آباد بیجار به طول ۳.۵ کیلومتر، اعتبار ۳.۴ میلیارد تومان و پیشرفت ۸۵ درصد، ارتقاء تصفیه خانه آب شهر بانه با اعتبار ۳ میلیارد تومان و پیشرفت ۹۰ درصدی و احداث تصفیه خانه آب سقز با پیشرفت ۵۰ درصدی، ارتقاء تصفیه خانه اب سنندج با پیشرفت ۹۸ درصدی و حفر چاه و خط انتقال و مخزن کامیاران با پیشرفت ۳۰ درصدی و اعتبار ۳.۲ میلیارد تومان، پروژه‌هایی هستند که در قالب این طرح بزرگ در حال اجرا هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان مقرر شده برای آن‌ها (سال ۱۴۰۳) وارد مدار بهره برداری شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.