سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور مطرح کرد؛

تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از مرز‌های پنج گانه کشور

مبینی از تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از مرز‌های پنج گانه کشور شامل باشماق، تمرچین، چذابه، شلمچه و خسروی به کربلای معلی خبر داد.

عبدالله مبینی معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور در حاشیه بازگشت از مرز خسروی و بازدید از زیرساخت‌های این گذرگاه برای تردد زائران گفت : امسال طبق برنامه سامان دهی شده بیشتر اتباع قرار شد از چهار مرز شامل باشماق و تمرچین که مربوط به آذربایجان، ترکیه و فدراسیون روسیه و مرز‌های شلمچه و چذابه که مربوط به مهاجرین مقیم ایران و مهاجرین ترانزیت بود تردد کنند که بخش قابل توجهی نیز از مرز خسروی تردد کردند.

وی اظهار کرد: بیشترین تردد زائران اتباع خارجی به ترتیب از مرز‌های چذابه، شلمچه، باشماق، تمرچین و خسروی بوده است و تنها مرزی که تردد اتباع خارجی را نداشتیم مهران بوده که به دلیل ترافیک بالا مورد استفاده قرار نگرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور گفت: امسال بخش قابل تجهی از زائران از مرز خسروی استقبال کردند که این به دلیل این است که مرز خسروی زیرساخت‌های کامل تری دارد و وضعیت جاده‌ای آن نسبت به سایر مرز‌ها هم در سمت ایران و هم سمت عراق ۲ بانده و از بُعد مسافت نیز سهل‌تر است.

مبینی ادامه داد: مررز خسروی با زیرساخت‌های بسیار خوب، دسترسی مطلوبتر و نزدیکتر یکی از مرز‌هایی است که به در سال‌های آینده برای تردد زوار اتباع خارجی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد که باید با طرف عراقی وارد مذاکره و توافق کرد و به دنبال رایزنی هستیم که اگر به توافقی در این خصوص برسیم حتما اعلام می‌کنیم، چون دولت عراق باید امنیت مسیر و امنیت زائر را در نظر گیرد که بتوانند از خسروی استفاده کنند و این گذرکاه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.