سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به آرمان‌های امام حسین (ع) عظمت اربعین را دوچندان می‌کند

امام جمعه گرگان از نپرداختن رسانه‌های غربی به موضوع اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین و کم اهمیت جلوه دادن آن انتقاد کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: بیش از ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان به زیارت امام حسین (ع) رفتند، اما رسانه‌های غربی یا اصلا به این موضوع اهمیتی ندادند و اگر هم پرداختند در حد اجتماع مسلمانان جهان برای زیارت نوه پیغمبر بود.

آیت اله سید کاظم نورمفیدی گفت: مراسم بزرگ اربعین نشان داد امام حسین پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

او افزود: آرمان‌های امام حسین و هدف‌های امام حسین (ع) مانند عدالت و حق طلبی، مبارزه با ظلم و کرامت انسانی مهم هستند و عظمت اربعین را دوچندان کرده اند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: سیره زندگی سیدالشهداء یک دانشگاه است که نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای تمام انسان‌های جهان و تمام کسانی که اهل بینش باشند راهگشاست.

وی با اشاره به عظمت و شکوه حضور میلیونی زئران در مراسم اربعین امسال افزود: این شور و اشتیاق و حضور مردم که حتی آن را در مناسک حج هم نمی‌توانیم ببینیم نشان می‌دهد امام حسین پیروز است و یزیدیان هیچ وقت پیروز نمی‌شوند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور این حادثه را اتفاقی عجیب در تاریخ ایران قلمداد کرد و گفت: در آن روز‌ها انقلابی‌ها هم فکر نمی‌کردند پیروز شوند، اما صدور بیانه‌ی حضرت امام که در آن رژیم شاهنشاهی جنایتکار و ظالم خوانده شده بود روح امید را در دل مردم دمید و آن‌ها دوباره به نهضتشان ادامه دادند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی همچنین با گرامیداشت نوزدهم شهریور سالروز شهادت آیت الله طالقانی از اولین ائمه‌ی جمعه کشور گفت: ایشان از علمای حوزه و اهل علم و فضل بودند که از همان دوران جوانی به مخالفت با رضان خان و پسرش محمدرضا شاه پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.