سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره شمالی یک زیردریایی هسته‌ای جدید ساخت

کره شمالی اعلام کرد که یک زیردریایی هسته‌ای تاکتیکی جدید ساخته است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز جمعه گزارش داد، کره شمالی یک «زیردریایی حمله اتمی تاکتیکی» جدید ساخته است که قادر به انجام یک حمله هسته‌ای زیر آب برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری اشاره کرد که کیم جونگ اون رهبر این کشور در مراسم رونمایی از این زیردریایی که در ششم ماه جاری برگزار شد، شرکت کرد.

این آژانس افزود: "مراسم افتتاح زیردریایی آغاز فصل جدیدی برای تقویت قدرت دریایی کشور است. "

در اوایل سپتامبر خبرگزاری KCNA گزارش داد که کره شمالی در پاسخ به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی تمرین‌هایی را برای شبیه سازی یک حمله هسته‌ای تاکتیکی انجام داده است.

به گفته این آژانس، دو موشک کروز راهبردی دوربرد «با کلاهک‌های شبیه‌سازی کلاهک هسته‌ای» پرتاب شدند.

پیونگ یانگ تاکید می‌کند که سطح "بی پروایی از رویارویی خطرناکی که اخیرا توسط آمریکا و متحدانش نشان داده شده است به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. "

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اشاره می‌کند که نیرو‌های هسته‌ای کره شمالی به تقویت "آمادگی رزمی همه جانبه با اقدامات متقابل طراحی شده برای جلوگیری از جنگ" و همچنین حفظ صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهند داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
هر چند از آمریکا و متحدانش بیزار هستم و خوشم نمیاد اما سیستم کشورداری کره شمالی شورشو در آورده. نزدیک به ۳۰ میلیون نفر گرسنه و کشوری کاملا بسته از هر نظر
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
بزن تو نیویورک عمو کیم
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
کره شمالی با یک بمباران هسته ای کره توخالی تغییر نام خواهد داد.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
بیا زیردریایی هم ساخت ولی اقتصادش هنوز درجا میزنه. این یعنی با قدرتمند شدن در بحث نظامی اقتصاد رشد نمیکند. قابل توجه اونهایی که میگن با قوی شدن اقتصادمون پیشرفت میکنه.