سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان قصرشیرین:

بیش از یک سوم زائران هنوز در خاک عراق هستند

فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت : برآورد می‌شود بیش از یک سوم زائران هنوز در خاک عراق هستند.

محمد نجفی فرماندار شهرستان قصرشیرین با اشاره به موج بازگشت زائران اربعین، گفت : طی شبانه‌روز گذشته حدود ۶۰ هزار نفر از زوار اربعین از مرز خسروی وارد خاک ایران شدند.

فرماندار شهرستان قصرشیرین افزود: الحمدالله تاکنون مشکل خاصی برای تردد زوار وجود نداشته، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار هستند و مرز خسروی هم بصورت ۲۴ ساعته آماده پذیرایی جهت ورود و خروج زائران است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اتوبوس‌های شهری که در مرز خسروی مستقر شده اند اتوبوس‌های بین شهری نیز به مقاصد مراکز استان‌های مختلف کشور پیش بینی شده است.

نجفی گفت: طبق مشاهدات میدانی با توجه به خودرو‌هایی که در پارکینگ‌های منتهی به مرز پارک شده‌اند احتمال می‌رود بیش از یک سوم زائران هنوز در خاک عراق هستند و هنوز به ایران بازنگشته‌اند.

وی با توجه به استقبال زائران برای سفر اربعین، تأکید داشتند برای جلوگیری از مشکلات، افراد سفر خود را مدیریت کرده و سریع‌تر به کشور باز گردند، هر چند محدودیتی در رابطه با مدت سفر در نظر گرفته نشده است.

نجفی افزود: تمام امکانات و فضا‌های لازم برای بازگشت زوار به شهر‌های خود آماده است و علاوه بر اینکه در مسیر رفت موکب‌هایی ایجاد شده است در مسیر بازگشت به تعداد لازم موکب‌های تعبیه شده است که در هر ساعتی از شبانه روز آماده اسکان و پذیرایی زوار با غذا‌های گرم و سرد خواهند بود.

فرماندار قصرشیرین به زائران توصیه کرد تا پس از بازگشت به کشور در این موکب‌ها یک روز را استراحت کرده و سپس به شهر‌های خود بازگردند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.