سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از چهار میلیون ماهی زینتی در استخرهای خوشاب خراسان رضوی رها شد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی برای نخستین بار و با هدف بهره‌وری اقتصادی در استخرهای دومنظوره کشاورزی این شهرستان خراسان رضوی رهاسازی شد.

ابراهیم رودسرابی اظهار داشت: ماهیان زینتی رهاسازی شده از گونه "کوی" و از نژاد ماهی "کپور" هستند که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند.

وی با بیان اینکه استخر‌های دومنظوره کشاورزی فرصت مناسبی برای پرورش ماهیان خوراکی و زینتی است، تصریح کرد: ماهی کوی از جمله ماهی‌های پر استرس است، بنابراین محیط اطراف این گونه نباید پر سر و صدا باشد چرا که ایجاد استرس در این ماهی‌ها، به کاهش اشتها و ابتلا به بیماری‌های مختلف منجر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ضروری است علاقه‌مندان به پرورش ماهیان زینتی، قبل از شروع به فعالیت در این زمینه، با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته یک میلیون و ۶۲۵ هزار قطعه ماهی زینتی در ۳۰ واحد پرورش آبزیان شهرستان سبزوار تولید و روانه بازار شده بود.

پرورش ماهیان زینتی، صنعتی نوپا در مدل کسب و کار‌های ارزان و باصرفه اقتصادی است که با اندک سرمایه اولیه، علاوه بر سودآوری سرشار، زمینه اشتغال را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.