سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف محموله ذغال قاچاق از گونه کویری تاغ

مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی یک خودرو نیسان حامل محموله ذغال قاچاق از گونه کویری تاغ را در محور سوادکوه متوقف کردند.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه ساری گفت: نیرو‌های یگان حفاظت در محور سوادکوه به تهران در منطقه ورسک به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شده و ضمن متوقف کردن خودرو و بازدید محموله موفق به شناسایی و کشف بیش از ۶۰۰ کیلوگرم ذغال تاغ قاچاق از این خودرو شدند.

او افزود: با کسب دستور قضائی محموله مورد نظر به نفع دولت ضبط و خودرو متخلف به پارکینگ انتظامی منتقل شد و متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ذکریایی گفت: این گونه چوب آلات از استان‌های با اقلیم کویری همچون خراسان شمالی به صورت قاچاق به مازندران حمل و پس از ورود به کارگاه‌های غیرمجاز تبدیل به ذغال می‌شود.

او افزود:گسترش فعالیت سودجویان در زمینه قاچاق چوب درختچه کویری تاغ موجب بروز خسارات فراوان به محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی در استان‌های کویری شده، زیرا وجود این گونه درختچه‌ها مانع حرکت شن‌های روان و گرد و غبار در مناطق کویری می‌شود و در تثبیت شن‌های روان تاثیر زیادی دارد.

ذکریایی گفت: چوب و ذغال تاغ به علت دیرسوز بودن و ماندگاری آتش حاصله از آن مورد طمع سودجویان قرار گرفته و از این رو شاهد رشد قاچاق این گونه‌های کویری هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.