سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت دولت و استفاده از بذور هیبرید عوامل مهم در خودکفایی دانه‌های روغنی

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: حمایت دولت، استفاده از بذور هیبرید و حمایت‌های فنی تاثیر بسزایی در خوداتکایی دانه‌های روغنی دارد.

حسین جعفری گفت: بخشی از عوامل تاثیر گذار در افزایش تولید جدا از بحث قیمت خرید تضمینی، مربوط به زیرساخت‌های علمی و فناوری برای توسعه محصولات مختلف از جمله کلزاست.

به گفته او، ۵۰ درصد ظرفیت و توان تولید محصولات به توان ژنتیکی آن‌ها و بخشی مربوط به بحث‌های به زراعی است که این ۲ در کنار هم می‌تواند تولید و پایداری تولید در کشاورزی را تضمین کند.

جعفری با بیان اینکه در حوزه دانه‌های روغنی به ارقام داخل دست پیدا کردیم، گفت: در حال تولید بذور هیبرید هستیم که براین اساس در آینده نزدیک از واردات بی نیاز خواهیم شد.

معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی ادامه داد: برای حل مسئله دانه‌های روغنی نیاز است علاوه بر موضوع منابع ژنتیکی و استفاده از ظرفیت‌های ژنتیکی از موضوعات به زراعی استفاده کنیم چراکه در بخش زراعت، تحقیقات یکپارچه آغاز شده است.

او افزود: در سال‌های مختلف فراز و فرود‌های مختلفی در تولید دانه‌های روغنی داشتیم و در مقاطعی که بحث‌های حمایتی بیشتر بود، میزان خوداتکایی افزایش می‌یافت و بخشی از خوداتکایی مربوط به تولید دانه‌های روغنی و سیاست‌های حمایتی دولت و بحث‌های فنی است.

جعفری با بیان اینکه بدنبال تقویت بحث‌های زراعی برای تولید محصولات مختلف هستند، گفت: اگر حمایت دولت از بحث دانه‌های تولید عملیاتی نشود، بحث‌های فنی ما را تا حدی به اهداف نزدیک می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.