سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات درمانی رایگان در موکب‌ها با بهره‌مندی از عواید وقف

مسئول محور سیستان و بلوچستان در مواکب سازمان و اوقاف و امور خیریه درباره ارائه خدمات درمانی رایگان در موکب‌ها توضیحاتی ارائه داد.

محسن ضیایی، مسئول محور سیستان و بلوچستان در مواکب سازمان و اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت موکب امام خامنه‌ای در زائرسرای امام رضا (ع) اظهار کرد: زائران پاکستانی در مناسبت‌های مختلف در ایام سال برای زیارت امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به ایران سفر می‌کنند و بر اساس آمار بدست آمده تقریبا در سال بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی داریم که از مرز ریمدان و میرجاوه وارد کشور می‌شوند و تقریبا برخی افراد دو سه هزار کیلومتر تا مرز پاکستان طی می‌کنند. 

او با بیان این‌که زائرسرای امام رضا (ع) ظرفیت پذیرایی از ۵ هزار نفر را دارد، گفت: تقریبا در هر روز دو الی سه هزار نفر از طریق مرز‌های زمینی وارد سیستان می‌شوند و علاوه بر اسکان، پذیرایی از زائران نیز صورت می‌پذیرد و تمامی هزینه‌ها بر اساس نیات واقفان که عزاداری، دارو، درمان و اطعام هست انجام می‌شود و زائران پس از پذیرش و استراحت یکی دو روزه به راه خود ادامه می‌دهند و از زاهدان به سمت بم، فارس، شلمچه و چذابه حرکت می‌کنند در مسیر هم مواکبی وجود دارند که از زائران پذیرایی می‌کنند.

مسئول محور سیستان و بلوچستان در مواکب سازمان و اوقاف و امور خیریه با اشاره به امکانات بهداشتی و درمانی که در اختیار زائران قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در موکب امام خامنه‌ای کلینیک دندان پزشکی نیز داریم که همه خدمات آن جا رایگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: برخی زائران از مرز ریمدان و شهر چابهار وارد کشور می‌شوند. در ایرانشهر نیز خدمت رسانی به زائران صورت می‌پذیرد. سپس زائران به سمت بزمان می‌روند که این شهر‌ها کاملا اهل سنت هستند و عمدتا در ارائه خدمات با مواکب همکاری می‌کنند. 

ضیایی مطرح کرد: موقوفات مربوط به نیت عزاداری و اطعام عزاداران امام حسین (ع) است و در اربعین این موقوفات در مسیر خودش صرف می‌شود که کمک به زائران در سراسر کشور است. موقوفات مختلف مثل موقوفات درمانی را در اربعین داریم و از محل نیات درمانی، دارو خریداری می‌کنیم و با کمک پزشکان که رایگان خدمات ارائه می‌دهند، افراد مستمند پذیرش می‌شوند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند. همین تبلیغ وقف است. 

او افزود: اگر موقوفات در مسیر خودش هزینه شود و مردم از نحوه هزینه کرد و خروجی موقوفات آگاه شوند، با اطمینان بیشتری اموال خود را وقف می‌کنند. باید اطلاع رسانی درباره وقف‌های جمعی صورت پذیرد تا مردم در این وقف‌ها شرکت کنند و موقوفات را توسعه دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.