سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بیش از ۶ هزار نفر از موزه مردم شناسی اردبیل

مدیر امور موزه‌های استان اردبیل از بازدید بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه مردم شناسی اردبیل در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

ملکه گلمغانی‌زاده گفت: موزه مردم شناسی مرکز استان اردبیل به لحاظ داشتن اشیا و اقلام کافی برای معرفی آداب، فرهنگ، پیشینه کسب و کار و زندگی مردم این دیار، بسیار ارزشمند است و در پنج ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این مجموعه بازدید کرده‌اند.

او همزمان با روز مردم شناسی تاکید کرد: موزه‌ها به منزله نمایشگاه‌های دایمی هستند و موزه‌های مردم شناسی از حیث درجه‌بندی موزه‌ای در رده سوم قرار می‌گیرند و در موزه مردم شناسی اردبیل، اشیا و اقلامی از زندگانی بومی و عشایری ۱۵۰ سال اخیر مردم این استان گردآوری شده است.

مدیر امور موزه‌های استان اردبیل افزود: فرهنگ عامه، لباس عشایر، صنایع دستی، زندگی روزمره و وسایل مصرفی روزگاران گذشته مردم استان اردبیل در این موزه به نمایش گذاشته شده و در جمع‌آوری و نمایش آن‌ها سراسر استان در نظر گرفته شده است.

گلمغانی‌زاده با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان از بازدیدکنندگان ثابت این مجموعه نفیس هستند گفت: موزه مردم‌شناسی اردبیل در ساختمان قدیمی و تاریخی حمام ظهرالدوله یا آقانقی دایر شده است و گنجینه‌ای نفیس از اشیای دوره‌های زندیه، صفویه، قاجاریه و پهلوی را به نمایش گذاشته و این حمام، پیش از دوره صفویه بنا و در همین دوره توسعه و تکمیل شده است و اکنون به طور مداوم به مرمت و نگهداری این بنا رسیدگی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.