سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

تلاش عمده دولت بر خرید توافقی میوه است

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سیب صنعتی عمده میوه عرضه شده در مراکز خرید کنار جاده‌ای است، گفت: مراکز مجاز خرید بیشتر ملزم به رعایت موارد بهداشتی و سایر موارد هستند.

میرجمال ساداتی مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در صنایع تبدیلی استان زمینه برای جذب کامل میوه سیب درختی توسط بخش خصوصی و کارخانجات فراهم است.

وی با اشاره به اینکه خرید توافقی میوه به خصوص سیب صنعتی مورد توجه دولت است، افزود: خرید حمایتی فقط موقعی انجام می‌شود که موضوع تضرر برای کشاورزان مطرح باشد.

ساداتی با اشاره به اینکه برخی کارخانجات همکاری خوبی در این زمینه دارند، ادامه داد: بخش دولتی در این زمینه بسیار فعال است و از بخش خصوصی درخواست می‌شود تا تعادل را رعایت کنند.

به گفته مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی، برای خرید حمایتی سیب استان نیز با توجه به پیش بینی افزایش این محصول به بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال‌جاری مکاتبات لازم انجام شده که این موضوع هم به قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی بستگی دارد.

ساداتی تاکید کرد: اعمال قیمت خرید‌های تضمینی و حمایتی به استناد مصوبات شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از محصولات کشاورزی وزارت جهادکشاورزی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت و سیاست دولت خرید‌های توافقی است و مبنای آن تعادل در عرضه و تقاضای محصول در سطح بازار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.