سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکوفه‌ها، مجموعه کتاب‌هایی ویژه سنین کودکی با اهداف آموزشی

مجموعه کتاب‌های شکوفه‌ها، ویژه سنین ۲ تا ۶ سال که فاطمه ازناوی و معصومه بیطرفان آن را نگاشته اند و انتشارات جامعه الزهرا (س) در قم آن را منتشر کرده است.

نخستین جلد از مجموعه کتاب شکوفه‌ها ویژه سنین ۲ تا ۳ سال است، در نگارش این کتاب با استفاده از شیوه‌ای نوین، جذاب و متنوع، ضمن آموزش مفاهیم دینی به ارائه موضوع‌های مربوطه پرداخته شده است.

تصویرگری ایرانی اسلامی در تمام آموزش‌ها حتی در مفاهیم پایه علوم و ریاضی، استفاده از روش‌های آموزشی متشکل از فعالیت‌های بدنی، ذهنی، اجتماعی و عاطفی از دیگر ویژگی‌های این اثر است.

استفاده از روش بازی‌های هدفمند در یاددادن مفاهیم پایه‌ای ساده علوم و ریاضی و مفاهیم فردی و اجتماعی و آشناسازی کودک با توانایی‌های جسمی، عاطفی و اجتماعی خود در قالب بازی و سرگرمی از جمله اهداف نگارش این مجموعه است.

تقویت ماهیچه‌های ریز و درشت با انجام فعالیت‌های جسمی، حرکتی و دست ورزی، رشد حواس پنجگانه، افزایش دامنه لغات و قدرت بیان کودک و تشویق به فعالیت‌های گروهی، از دیگر اهدافی است که در فرایند آموزشی این کتاب محقق می‌شود.

جلد دوم کتاب شکوفه‌ها ویژه گروه سنی ۳ تا ۴ سال است که در این اثر در صفحات آغازین هر واحد فعالیت تلاش شده تا کودک در زمینه مهارت کلامی به شکوفایی برسد و دایره لغاتش افزایش یابد.

همچنین در هر بخش برای رشد منطقی و علمی کودک مفاهیم ریاضی از ساده به مشکل گنجانده شده است،انتخاب این مفاهیم با توجه به شرایط سنی و درک شناختی کودک است.

آموزش مفاهیم علوم اکتشافی با هدف بکارگیری حواس پنجگانه و پرورش مهارت‌های لازم مانند مهارت آزمایش کردن، تمرکز روی جزییات، استفاده از ابزار برای آزمایش و بحث گروهی راجع به آن از ویژگی‌های دیگر این کتاب است.

موضوع‌هایی همچون سلام کردن، حقوق همسایه، انفاق، شکرگزاری، دعا کردن، مهربانی و زیارت در این جلد با زبانی کودکانه در قالب شعر و نقاشی و بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

جلد سوم کتاب شکوفه‌ها ویژه گروه سنی ۴ تا ۵ سال است. کودکان از نظر رشد ذهنی، هوش و برخورداری از مهارت‌های حسی و حرکتی با هم متفاوت هستند، از این رو باید با توجه به تفاوت‌های فردی، زمینه‌های یادگیری کودکان را شناسایی و آن‌ها را راهنمایی و هدایت کرد. در این کتاب در هر واحد فعالیت، کاربرگ‌هایی با عناوین هوش طراحی و به موضوع‌های آموزشی مورد نیاز کودکان برای ورود به مقطع پیش‌دبستانی اشاره شده است. هدف از این بخش افزایش قدرت تشخیص در تفاوت‌ها و شباهت‌ها، قدرت تجسم و خلاقیت افزایش دید عمیق کودکان است.

نظافت، احترام، خانواده، بخشندگی، نماز، دعا، پرهیز از تمسخر، صداقت و راست‌گویی، فروبردن خشم، صرفه‌جویی، انفاق و نیکوکاری، امامت و رهبری، شکرگزاری، مهربانی و دیدار اقوام و دوستان از موضوع‌های دینی است که در این کتاب با روشی هنرمندانه به کودکان آموزش داده می‌شود.

علاقه‌مندان و مهد‌های کودک سراسر کشور می‌توانند برای تهیه این مجموعه سفارش خود را به شناسه کاربری https://eitaa.com/mahd_bahar در پیام رسان ایتا ارسال و ثبت سفارش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.