سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره انار و زعفران در تقویم رویدادهای گردشگری ثبت شد

گواهینامه جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ٢٠٢٠٩١۶ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گواهینامه جشنواره انار و زعفران شهرستان فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ٢٠٢٠٩١۶ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

او افزود: جشنواره انار و زعفران به طور همزمان در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

شاهوردی با بیان اینکه ثبت رویدادهای گردشگری در دستور کار اداره‌کل قرار دارد، ادامه داد: رویدادهای گردشگری محرکی مهم در صنعت گردشگری استان هستند و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند و برای رقابت‌پذیری مقصد اهمیت زیادی دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان از‌ جمله جشنواره‌های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک، زعفران، انار و عناب، آیین‌های سنتی، آیین‌هایی که مرتبط با نوروز هستند و... می‌توانند باعث ایجاد موج سفر به‌ خصوص در فصل گردشگری استان باشند و ثبت رویدادها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره انار و زعفران فردوس در بازه زمانی یک تا ٣٠ آبان‌ به‌ منظور معرفی توانمندی‌های شهرستان و به‌ویژه شناساندن محصولی منحصر‌ به‌ فرد مانند انار فردوس توسط دستگاه‌های اجرایی متولی و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.