سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه ۱۵ هزار بسته پیشگیری از بیماری به زائران اربعین

رئیس دانشکده طب ایرانی از حضور ۳۶ متخصص طب ایرانی در مسیر پیاده روی اربعین­ ­در طول شبانه روز خبر داد. ­

تن‌ساز، رئیس دانشکده طب ایرانی با حضور در دو واحد مستقر در دانشگاه اهل البیت و بیمارستان ابومهدی واقع در عمود ۸۳۳ و عمود ۱۳۲۵؛ ضمن خداقوت به متخصصان طب ایرانی حاضر در محل از چگونگی و بخش‌های مختلف خدمات رسانی به زائران بازدید کرد.

وی حضور ۳۶ متخصص طب ایرانی در سفر اربعین را علاوه بر کمک به درمان بیماری‌های شایع این سفر، موجب حفظ سلامتی زائران حسینی دانست و از مراجعه تقریبی ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر به مراکز طب ایرانی در طول شبانه روز خبر داد که در ابتدا برای آموزش و ترویج سبک زندگی سالم و بهداشت سفر، بروشور توصیه‌های طب ایرانی در سفر اربعین در اختیارشان قرار می‌گیرد.

نماینده دفتر طب ایرانی و مکمل پس از دیدار با پزشکان و مشاهده عملکرد تیم متخصصان طب ایرانی، از بخش ماساژ دیدن کرد و گفت: با توجه به این که کوفتگی، پادرد و بدن درد مشکل شایع در پیاده روی اربعین است علاوه بر انجام ماساژ توسط ۳۸ نفر کارشناس آموزش دیده، نحوه ماساژ دادن توسط خود فرد و استفاده از روغن‌های کمک کننده را به زائران در این بخش آموزش داده می‌شود.

 تن ساز تصریح کرد: ۷۲ نفر برای انجام برخی امور از جمله اعمال یداوی کنار پزشک مشغول خدمت بودند که بیشترین اعمال یداوی انجام شده مربوط به ماساژ و بادکش برای رفع خستگی، کوفتگی و بهبود گردش خون بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تاکنون ۵ هزار بسته گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی طب ایرانی برای پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های شایع در سفر اربعین شامل اسهال و استفراغ، رفلاکس، گرمازدگی، کنترل عطش، عفونت‌های تنفسی، ادراری، زنان، نفخ، سوءهضم، درد‌های مفاصل و عضلات، سرفه‌های خشک و خلط دار غیر عفونی، خشکی دهان، عرق سوز شدن در این پایگاه‌ها به مصرف رسیده است و ۱۵ هزار بسته پیشگیری در مرز مهران در اختیار زائران قرار گرفته است.

 تن ساز در پایان از همکاری صمیمانه سازمان نظام پزشکی کشور، دانشگاه اهل البیت و بیمارستان ابومهدی المهندس با دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت قدردانی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.