سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان مهلت صدور روادید اربعین حسینی در سفارت ایران در افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از پایان مهلت صدور روادید رایگان اربعین حسینی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در پیامی اعلام کرد: صدور روادید دو بار ورود اربعین حسینی برای زائران افغانستانی از طریق نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان امروز پایان یافت.

سفارت ایران در کابل همچنین گفت در راستای تسهیل سفر زائران افغانستانی به عراق در ایام اربعین حسینی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری‌های این کشور در افغانستان صدور ویزای دو بار ورود «رایگان» را از تاریخ چهارم شهریور آغاز کرد و تا سیزدهم شهریورماه ادامه یافت.

سفارت ایران گفته است از این پس صدور روادید ایران برای اتباع افغانستان طبق روال عادی صورت می‌گیرد.

این نهاد سیاسی ایران در کابل افزود تعداد متقاضیان افغانستانی روادید اربعین بسیار زیاد و فراتر از حد انتظار بوده است، اما سفارت و نمایندگی‌های ایران در افغانستان به درخواست روز‌های گذشته متقاضیان افغان برای صدور روادید در شیفت‌های اضافه و خارج از وقت اداری رسیدگی می‌کند.

براساس این بیانیه: با توجه به ازدحام زیاد زائران اربعین حسینی از کشور‌های ایران، پاکستان، افغانستان و هند در مبادی ورودی و خروجی مرز مشترک ایران و عراق و تعداد پرشمار زائرین افغانستانی در مبادی ورودی و خروجی مرز مشترک ایران و افغانستان و نیز کمبود وسائل حمل و نقل جمعی و سایر امکانات و همچنین مدت زمان اندک باقیمانده تا روز اربعین، مهلت صدور ویزای رایگان اربعین غیر قابل تمدید است.

سفارت و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در ده روز اخیر، روادید دوبار ورود به ایران برای زائران افغانستانی اربعین حسینی صادر کردند که این اقدام با استقبال شهروندان افغانستانی همراه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.