سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت اتصال آموزش و پرورش به درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد

معاون رئيس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: درخواست مدارک اضافه از متقاضی، صدور مجوز خارج از درگاه مجوز‌ها و عدم اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها جرم محسوب می‌شود.

در میز اقتصادی امروز به موضوع بررسی آخرین وضعیت اتصال مجوز‌های آموزش و پروش به درگاه ملی مجوز‌ها های کسب کار پرداخته شد.

سوال: از آخرین وضعیت اتصال دستگاه و مجوز‌ها آمار ارائه کنید؟

حاجی معاون رئيس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی: کل در خواست‌های ثبت شده یک میلیون و ۴۵۰ هزار مورد بوده که ۷۱۹ هزار تا از آنها از طریق درگاه ملی مجوز ها صادر شده است. موارد قانونی سیاست اصل ۴۴ این اجازه را داده است که اگر دستگاهی کوتاهی در صدور مجوز کرد خودکار درگاه مجوز را صادر کند البته باید ملاحظات رعایت شود. سایر استعلام‌ها نیز در حال پیگیری است استعلام‌ها باید از درگاه ملی مجوز‌ها انجام گیرد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، برخی مجوز‌های شهرداری و مجوز فیلم سازی به درگاه متصل نشده اند در کل ۲۱۲ مجوز است که هنوز وصل به سامانه نشده است.

درخواست مدارک اضافه از متقاضی، صدور مجوز خارح از درگاه مجوز‌ها و عدم اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها جرم محسوب می‌شود.

سوال: وضعیت اتصال آموزش پروش به درگاه ملی مجوز‌ها چگونه است؟

نیک نژاد مدیر کل آموزش و پروش غیر دولتی: سازمان آموزش و پرورش ۸ مجوز را به تصویب رسانده است و ما با دو مورد آن‌ها از جمله سازمان تعلیم و تربیت در ارتباط هستیم. برای آموزش و پروش قسمت مهد کودک مجوز تاسیس هنوز متصل نشده، ولی مجوز فعالیت در حال پیاده سازی است. ۲۴ هزار درخواست برای مدارس غیر دولتی وجود دارد.

سوال: چند مجوز بخش آموزش و پرورش صادر می‌کند؟

نیک نژاد: از سال ۹۶ در حال صدور مجوز الکترونیکی هستیم.

سوال: چرا با تاخیر متصل شدید؟

نیک نژاد: در مجوز تاسیس دو سال برای فراهم شدن تجهیزات زمان داده می‌شود در تا کاربرگ رفته و تصویب شد این اتصال زمان برد. یک مشکلات زیر ساختی برای اتصال و اختلال هم وجود داشت در مسیر هم پروتکل‌ها تغییر می‌کرد.

سوال: چقدر موارد مطرح شده را قبول دارید؟

حاجی: اول کار برگ را یک سال با تاخیر ارسال کردند و بیش از یک سال فاصله دارند مشکل زیر ساختی اصلا نداشتیم اگر پروتکل‌ها هم تغییر می‌کرد زمان به سازمان‌ها داده می‌شود و این موارد قابل قبول نیست.

بر اساس استعلام‌های ما باید مجوز‌ها ۵۰ روزه صادر شود. این زمان باید همین ۵۰ روز باشد و اگر تاخیر داشته باشتد جرم است جرم بعدی هم مجوز خارج از درگاه است که نباید رخ دهد و باید پیگیری شود.

سوال: چرا بخش شما به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نیست؟

همتی فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت: ما دو سال و نیم است که تاسیس شدیم و سازمان نوپا محسوب می‌شویم تاکید ما هم الکترونیکی بودن فرآیند‌ها است ما یک تکلیف قانونی در اساسنامه داشتیم که آن هم بحث تطبیق مجوز‌های سابق است که در محله تاسیس تمام شده و در حال تطبیق مجوز فعالیت هستیم. در نهایت تا پایان شهریور متصل خواهیم شد.

نیک نژاد: اصل مجوز تاسیس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.