سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این مرد بدون "پا" به زائران اربعین خدمت می‌کند

در میان همه خادمان و خدمتگذاران به عزاداران اربعین حسینی در درون و برون مرز‌ها خدمتی که، ولی حامی به زائران ارائه می‌کند جنسش متفاوت است. فرد دارای معلولیت نخاعی که گرچه پای رفتن به پا بوسی سید و سالار شهیدان را نداشته و ندارد، اما از وقتی دستهایش را نذر امام حسین کرده است دلش آرام گرفته است.

از دلتنگی سال‌های گذشته اش برایمان می‌گوید از اربعین‌هایی که دلش هوای حرم و کربلا را می‌کرد، اما محدودیت‌های جسمی اجازه این کار را به او نمی‌داد: «چون قطع نخاع بودم، مسیر طولانی موجب زخم بستر و مشکلات زیادی برایم‌می‌شد»

نگاهی به پا‌های بی‌جانش می‌کند و ادامه می‌دهد: «"پا" ندارم، اما دستهایم را نذر خدمت به زائران کرده‌ام».

وقتی تصمیم گرفت به زائران حسینی خدمت کند روی توانایی‌هایش متمرکز شد و دید در زمینه تعمیر ویلچر و وسایل توانبخشی مهارت خاصی دارد: «مهارتم در زمینه تعمیر ویلچر و وسایل توانبخشی بود از آنجا که سالمندان زیادی مسیر پیاده روی را با ویلچر طی می‌کردند و این وسایل قطعا نیاز به تعمیر داشت تصمیم گرفتم در همین بخش مشغول شوم. مطلع شدم که بهزیستی موکب خدمات دهی دارد، به مددکاران بهزیستی مراجعه و به آن‌ها آمادگی‌ام را برای حضور در مرز مهران و تعمیر ویلچر زائران اعلام کردم و از اوایل دهه ۹۰همزمان با پیاده روی اربعین در مهران تاکنون همه ساله حضور یافته‌ام.»

دمای هوا چیزی حدود ۴۵ درجه است. اما این شرایط سخت آب و هوایی در مهران هم نمی‌تواند «ولی» را از قول و قراری که با امام حسین بسته باز دارد. با این که به خاطر گرما عرق از سرو کله‌اش راه گرفته می‌گوید: «تن‌ها نگرانی‌ام زخم بستر است به خاطر همین در ساعاتی که زائر نمی‌آید روی تخت استراحت می‌کند.»

حضور معنادار این معلول ضایعه نخاعی در مهران با وجود وضعیت جسمی و خادمی زائران با گرمای بالای ۴۵ درجه‌ای مهران جلوه‌ای زیبا هم از خدمت و هم شوق، شور و شعور حسینی را خلق می‌کند. کسی که ۳۲سال پیش بر اثر حادثه رانندگی و قطع نخاع ویلچر نشین شد، ولی اراده و میز بانی اش از زائران او را به قابی ماندگار در مهران تبدیل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
دمش گرم