سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب مقام دوم مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری توسط مخترع گلستانی

مخترع گلستانی و عضو تیم ملی اختراعات ایران، با ارائه شیر کنترل سطح تلفیقی موفق به کسب مقام دوم مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری سوئیس ۲۰۲۳ شد.

احمد یازرلو، مخترع گلستانی و عضو تیم ملی اختراعات ایران، با اختراع شیر کنترل سطح تلفیقی توانسته در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری سوئیس  ۲۰۲۳ مقام دوم را کسب کند.

وی گفت: اختراع شیر کنترل سطح تلفیقی، در زمینه فنی عمران و زیرشاخه آب و فاضلاب و یا مکانیک و زیرشاخه هیدرولیک می‌باشد. این اختراع به منظور جلوگیری از سرریز نمودن سیالات در داخل مخازن، بدون ایجاد ضربه قوچ (water hammer) با قابلیت اطمینان بالا در قطع و وصل ورودی آب به مخزن به روش کاملا مکانیکی و با هزینه بسیار پایین در مقابل روش‌های متعارف هیدرولیکی می‌باشد که می‌تواند در هر دبی و سایز لوله‌ای نصب گردد.

این مخترع ادامه داد: اساس راه حل ارائه شده در این دستگاه بر اساس نیروی شناوری گوی (توپی) و مدل قطع و وصل گلوب و کاملا مکانیکی-هیدرولیکی عمل میکند. کاربرد این اختراع در مخازن تنبی، فلزی و یا کامپوزیت نگهداری سیالات (آب، نفت، بنزین و ...) در مخازن آب شرکت‌های آب و فاضلاب و یا مخازن سوخت شرکت نفت می‌باشد که برخلاف شیر‌های کنترلی موجود که با هزینه بالا و تجهیزات جانبی گران قیمت در خارج از مخازن و بر روی لوله‌ی ورودی به مخزن نصب می‌گردد، این مدل شیر به صورت مکانیکی و در داخل مخزن نصب میگردد که ضمن هزینه‌های اولیه‌ی پایین، هیچگونه هزینه‌ی نگهداری و یا تعمیرات ندارد.

احمد یازرلو ثبت چند اختراع، کسب سه مقام دوم در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری، و عضویت در فدراسیون انجمن مخترعان جهان (IFIA) را در کارنامه‌ خود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.