سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی ۳۰۰ خادم موکب سیدالشهدا آوج به زائران حسینی+ فیلم

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آوج گفت: در موکب سیدالشهدا آوج ۳۰۰ خادم افتخاری مشغول فعالیت هستند و روزانه ۷ هزار وعده غذای گرم و ۸ هزار میان وعده توزیع می‌شود.

افتخاری مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آوج گفت: تعداد ۳۰۰ خادم داوطلب در موکب سیدالشهدا آوج به زائران پیاده روی اربعین خدمت رسانی می‌کنند و در مجموع ۲۰۰ هزار وعده غذایی بین زائران عبوری توزیع خواهد شد.

وی اظهارداشت: خدمت رسانی این موکب که با توزیع آب جوش کلید خورد، هم اکنون به یک ایستگاه اقامتی و استراحتی خوب برای زائران نیز تبدیل شده است.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آوج اضافه کرد: از سال ۹۶ موکب را از داخل شهر آوج به محدوده بیرون از شهر منتقل شده است.

این موکب دار شهر آوج بیان کرد: با کمک خیران حبوبات، برنج و روغن و سایر مواد اولیه برای طبخ غذای گرم تهیه می‌شود و امروز به جایی رسیده ایم که برنج مورد نیاز این موکب توسط زائران شمالی به صورت مستمر تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: روزانه ۲۰ جعبه میوه تازه و سیب میان زائران اعزامی به مرز‌های کشور توزیع می‌شود.

افتخاری افزود: در این موکب روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان نذورات نقدی جمع آوری می‌شود به طوری که سال قبل یک میلیارد تومان و امسال دو میلیارد تومان از نذورات مردم هزینه شده است و این خدمت رسانی ادامه دارد.

وی یادآورشد: همچنین ۵ مدرسه و ۳ مسجد در این شهر برای اسکان زائران آماده شده و روزانه در مسیر رفت حدود ۱۰۰ نفر و در بازگشت ۵۰۰ نفر اسکان داده می‌شود و در مجموع زمینه اسکان دو هزار نفر را مهیا کرده ایم.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آوج افزود: همچنین با موافقت مسئولان عراقی در عمود ۹۰۰ موکب متعلق به مکتب خیریه طا‌ها در مسیر کربلا به نجف برپا شده که مکمل همین موکب آوج است.

این موکب تا ۵ روز پس از اربعین حسینی به صورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران امام حسین (ع) خواهد بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.