سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان‌یابی هشت هزار هکتار عرصه برای کاشت نهال در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت نهال تاکنون هشت هزار هکتار عرصه برای کاشت درخت در این استان مکان‌یابی شده است.

اصغر احمدی با اشاره به تعهد استان برای کاشت ۱۰ میلیون نهال در مدت چهار سال اظهار کرد: این استان دارای ۲ نهالستان شهرکرد به مساحت ۴۰ هکتار و لُردگان به مساحت ۱۷ هکتار است که مقرر شده با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید کنند.

وی افزود: در همین ارتباط با استفاده از ظرفیت نهالستان شهرکرد، لردگان و بخش خصوصی تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در بخش دولتی و خصوصی در استان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از این نهال‌ها کاشته و در حال مراقبت هستند و کاشت بخش دیگری از آن‌ها نیز از پائیز به صورت گلدانی و ریشه‌ای آغاز می‌شود.

وی در خصوص طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال افزود: در زمینه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب که در سال ۱۴۰۱ همزمان با هفته منابع طبیعی بر ضرورت کاشت سه درخت از سوی هر ایرانی و با تاکید رییس جمهور؛ سازمان منابع طبیعی به عنوان دستگاه مسوول حفظ آب و خاک طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال را به عهده گرفت تا سالانه بنا بر ظرفیت استان‌ها ۲۵۰ میلیون نهال تولید و کاشته شود.


بیشتر بخوانید


به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۳۶ جلسه در خصوص نحوه اجرای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال به صورت ویدئوکنفرانس با مرکز برگزار و گزارش کار در خصوص روند پیشرفت طرح در استان ارائه شده است.

وی رویکرد طرح کاشت مردمی یک میلیارد اصله نهال را زراعت چوب، غنی سازی و توسعه جنگل و فضای سبز عنوان کرد.

احمدی یادآور شد: اگرچه تولید نهال از سال‌های گذشته یکی از برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بوده است، اما نهضت ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال برنامه مهمی است که از سوی دولت سیزدهم تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
زاگرسیان
۲۳:۱۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
نهالستانهایی هم باید پر غرب زاگرس و بازفت ایجاد میشد جایی که بیشترین انبوه و تراکم جنگلهای با ارزش استان و تنوع گیاهی را دارد
و چندین نقطه در استان باید نهالستان میشد هم در شرق و هم مرکز و هم شمال و جنوب استانمان
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
امیداوریم منابع طبیعی از کاشت درختان بی فایده و کم فاید دست بردارد و بر حسب شرایط اقلیمی درختان بومی و مثمر کوهستانی و یا درختانی که امکان استفاده از چوب و میوه آن وجود داشته و در حیاط وحش هم میوه آنها تاثیر گذار باشد . درختان بادام و انجیر و بلوط کوهی ودیگر درختان مثمر کوهستانی بهترین گزینه هستند . برای پوشش گیاهی گیاهان داروی و گیاهان و بوته های قابل مصرف برای احشام و حیاط وحش مراتع را باید غنی کرد .استفاده از نهالهای وارداتی و بی ارزش به بهانه بیابان زدایی فقط اراضی را غیر کاربردی میکند.