سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترافیکی سنگین اما روان در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت : به‌دنبال افزایش بازگشت زوار اربعین به کشور شاهد ترافیکی سنگین اما روان در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه هستیم.

کیخسرو دستغیب رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر قدری از بار ترافیک اعزام زوار اربعین به عتبات عالیات کاسته شده و موج بازگشت زوار نمود بیشتری دارد به گونه‌ای که شاهد حرکت زائران به سمت استان‌های خود هستیم.

وی با بیان اینکه حجم ترافیک حاکم بر جاده‌های استان کرمانشاه سنگین، اما روان است، افزود: ۴۰۰ نیروی پلیس از نقطه صفر مرزی تا خروجی استان در قالب ۱۰۴ تیم گشتی محسوس، نامحسوس و پاس‌های پیاده در سطح محور‌های مواصلاتی و جنب پارکینگ‌ها برای هدایت زوار حضور دارند.

دستغیب گفت: تیم‌های گشتی به‌صورت شبانه‌روزی درتمام سطح استان کرمانشاه به‌ویژه مسیر‌های تردد زوار اربعین حضور فعالی دارند و خدمات ترافیکی مورد نیاز زوار را در کمترین زمان ممکن به آن‌ها ارائه می‌دهند.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر تیم‌های گشتی از ظرفیت سیستم‌های هوشمند کنترل و نظارت ترافیکی بهره می‌گیریم و با استفاده از همه ظرفیت‌ها درصدد هستیم که بتوانیم ترافیکی امن و روان را در روز‌های آینده شاهد باشیم.

دستغیب خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشت زوار به کشور، افرادی که در این مسیر دچار خستگی جسمی می‌شوند عجله‌ای برای عزیمت به سمت شهر‌های خود نداشته باشند بلکه پس از استراحت کافی بازگردند، هرجا احساس خستگی کردند اصراری برای ادامه حرکت نداشته باشند و در پارکینگ‌های ایمن و مناسب توقف کنند.

وی با بیان اینکه زوار اربعین از خدمات استراحت‌گاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی برای تجدید قوا استفاده کنند، افزود: توصیه پلیس به همه رانندگان این است که پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در این میان سرنشینان و همراهان هم متوجه راننده باشند اگر احساس کردند وی در شرایط خستگی یا عدم تمرکز قرار دارد، از راننده بخواهند در جایی ایمن توقف کند تا شاهد وقوع تصادف نباشیم. 

دستغیب اذعان کرد: با توجه به افزایش حجم ترافیک در مسیر پیاده‌روی زوار اربعین تعدادی تصادف هم رخ داده، اما نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته همچنین حجم تردد در استان کرمانشاه افزایش یافته است .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.