سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۳۰ هکتار از مزارع شاهرود تحت کشت خربزه قرار دارد

معاون جهاد کشاورزی شاهرود از کشت محصول خربزه در ۳۳۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: نزدیک به ۹ هزار تن محصول از این مزارع برداشت خواهد شد.

غریب مجنی، با اشاره به کشت محصول خربزه در شهرستان شاهرود گفت: ۳۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان  تحت کشت این محصول هستند که موعد برداشت آن نیز فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال هشت هزار و ۷۰۰ تن خربزه از مزارع شهرستان شاهرود برداشت شود، بیان کرد: عمده ارقام کشت شده محصول خربزه در شهرستان، مشهدی و آرگون و همچنین خاتونی هستند که به واسطه بازار پسندی، رغبت بیشتری به کشت آنها وجود دارد.

معاون جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه میانگین برداشت محصول از باغات خربزه در شهرستان حدود ۲۵ تن در هکتار است، گفت: برداشت محصول خربزه تا پایان شهریورماه از مزارع شهرستان شاهرود ادامه خواهد داشت.

غریب مجنی با بیان اینکه مسائل «بِه زراعی» به خصوص رعایت زمان کشت مهمترین توصیه‌های ما به خربزه کاران شهرستان شاهرود است تا بتوانیم شاهد بهبود ارتقای عملکرد سطح باشیم، گفت: کشت ارقام مقاوم به آفت و بیماری‌ها و جدی گرفتن کشت ارگانیک از جمله دیگر تأکیدات جهاد کشاورزی در خصوص کشت ارقام مختلف خربزه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.